• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 12 آبان 1398
کد مطلب : 86762
+
-

یک تیم و 2سرمربی در لیگ‌برتر!

یک تیم و 2سرمربی در لیگ‌برتر!

از قرار معلوم تلویزیون ایران هیچ مرزی برای شگفتی‌سازی ندارد. در روزی که بینندگان تلویزیونی بازی تراکتورسازی و استقلال بار دیگر از جملات حیرت‌انگیز گزارشگر تبریزی شوکه شده بودند، همزمان یک اتفاق عجیب دیگر روی آنتن شبکه بین‌المللی جام‌جم رخ داد. در این شبکه پیمان یوسفی به‌عنوان مجری، برای تحلیل بازی،2روزنامه‌نگار ورزشی و البته رسول خطیبی را به استودیو دعوت کرده بود.
دعوت از خطیبی در حالی رخ می‌داد که او همزمان سرمربی یک تیم دیگر در همین لیگ (ماشین‌سازی تبریز) است و مسلما شما هیچ کجای دنیا نخواهید دید که مربی تیم سوم را برای تحلیل بازی 2تیم دیگر به تلویزیون بیاورند. موضوع شبیه این است که یک شبکه انگلیسی از سرمربی برایتون برای آنالیز بازی چلسی و آرسنال دعوت کند؛ تازه باز این هم جای دفاع دارد، چون سرمربی برایتون، کارمند مالک آرسنال نیست و در تیم دوم او کار نمی‌کند! اینجا اما رسول خطیبی در حالی به تلویزیون فراخوانده می‌شود که سرمربی دیگر تیم زنوزی، مالک تراکتورسازی است و هیچ ابایی از آشکار کردن علاقه‌اش به برادر بزرگ‌تر ندارد.
او که یک روز قبل از همین بازی هم با ضبط یک ویدئو پیغام «یاشاسین ماشین، یاشاسین تراکتور» را برای هواداران منتشر کرده بود، بعد از باخت تیم تبریزی به استقلال، روی آنتن زنده بغض کرد و آنقدر ناراحت شد که 2مهمان دیگر به او دلداری دادند! جمله پیمان یوسفی هم عالی است: «می‌دانیم که الان حال و روز همه تراکتوری‌ها شبیه رسول خطیبی است.» اصلا انگار نه انگار یک اتفاق مهم دیگر در این بازی، پیروزی بزرگ استقلال بوده و تیم استراماچونی هم باید سهمی از بحث‌ها داشته باشد. اگر دنبال «تیر خلاص» هستید، این نکته را هم اضافه کنیم که خطیبی بعد از بازی گفت:«اگر گل دوم را زده بودیم اینطور نمی‌شد...» یعنی سرمربی ماشین‌سازی رسما خودش را با تراکتور جمع می‌بندد.
مسئولان صداوسیما کجا هستند؟ در خواب. دوستان عزیز کمیته اخلاق کجا به‌سرمی‌برند؟ در خواب. الان ما با چه منطقی باید امیدوار باشیم که تقابل تراکتور و ماشین در این فصل، در فضایی منصفانه و با رقابت‌جویی واقعی برگزار می‌شود؟ وقتی مربی یک تیم در توصیف شرایط تیم دیگر از افعال اول شخص جمع استفاده می‌کند، چطور می‌توان راه را بر شک بست؟ فراموش نکنید بازی برگشت 2تیم، هفته بیست‌ونهم یعنی یک هفته به پایان لیگ برگزار خواهد شد؛ همین!

این خبر را به اشتراک بگذارید