• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 12 آبان 1398
کد مطلب : 86754
+
-

مرحله نجات گوشی غرق‌شده

مرحله نجات گوشی غرق‌شده

تجربه خیس شدن گوشی موبایل را خیلی‌ها دارند. آب هر چند همیشه مایه حیات خوانده شده اما برای تجهیزات هوشمند در اکثر مواقع مایه دردسر و مشکل است. برای بعضی‌ها پیش آمده که گوشی‌شان خیس شده و بدون آنکه کاری بکنند بدون مشکل کارشان را ادامه داده‌اند اما در اکثر مواقع خیس شدن باعث خراب شدن اکثر گوشی‌های بازار می‌شود. در خیس شدن بیشتر از هر چیز دردسرهایتان به شانس و اقبال ربط دارد. اگر گوشی موبایل غیرضد‌آب شما درون آب بیفتد و بعد از خشک شدن به‌خوبی کار کند، شما انسان خوش‌شانسی هستید. فقط حواستان باشد که این شانس را امتحان نکنید و اگر گوشی‌تان خیس شد سریعا این موارد را پیاده کنید.

خاموش کردن گوشی
اگر گوشی شما در ظرفشویی یا استخر افتاد یا آب داخل لیوان رویش ریخت، اول از هر چیز آن را به‌طور کامل خاموش‌کنید تا از ارتباط بین جریان برق و آب جلوگیری کنید. اگر گوشی‌تان در آب‌نمک افتاده بود، بعد از خاموش کردن گوشی، به‌مدت کوتاهی آن را زیر آب بسیار کم بگیرید تا نمک در گوشی باقی نماند. یادتان باشد خاموش کردن گوشی مهم‌ترین قدم است. خیلی‌ها پس از خیس شدن گوشی با خیال آنکه اتفاقی نیفتاده، گوشی را روشن نگه‌داشته‌اند و بعد از مدت کوتاهی شاهد خاموش شدن گوشی بوده‌اند.

خارج کردن تجهیزات
همه تجهیزاتی را که امکان دارد از گوشی جدا کنید؛مثلا سیم‌کارت را از گوشی خارج کنید. حتی اگر گوشی موبایل کاملا خراب شده باشد، با چنین کاری شاید بتوانید اطلاعات ذخیره‌شده در سیم‌کارت را نجات دهید. چنین کاری را با کارت حافظه‌ microSD هم انجام دهید. اگر باتری گوشی هم قابل تعویض است، آن را هم سریعا از گوشی خارج کنید.

استفاده از بسته‌های رطوبت‌گیر
به گزارش همشهری، ترفند گذاشتن گوشی خیس در ظرف برنج خام را خیلی‌‌ها شنیده‌اند. برخی افراد می‌گویند یک یا دو روزی گوشی خیس را در میان برنج قرار دهید تا به‌طور کامل خشک شود. البته باید گفت که همه بر سر تأثیر این ترفند توافق ندارند؛ گروهی می‌گویند که تأثیر چنین کاری فوق‌العاده و معجزه‌آساست اما گروهی دیگر می‌گویند که استفاده از این روش موجب رسوب خاک و خرده برنج در داخل گوشی می‌شود.
برای همین، بهتر است از مواد رطوبت‌گیر استفاده کنید که اختلاف‌نظری هم در موردش وجود ندارد. بهترین راه‌حل هم ماده‌ سیلیکاژل است که بسته‌های آنها را معمولا در بسته‌های لوازم الکترونیک و مثلا کیف‌ها نو دیده‌اید. نگه داشتن این بسته‌ها می‌تواند در موقع خیس‌شدن گوشی حسابی نجات‌دهنده باشد. این بسته‌ها می‌توانند رطوبت را جذب کنند و به همین‌خاطر برای خشک‌کردن گوشی‌ها ایده‌آل هستند.

مراجعه سریع‌ به تعمیرگاه 
اگر میزان خیس شدن گوشی‌تان خیلی زیاد است بهتر است هر چه زودتر گوشی را به تعمیرگاه برسانید. بعضی تعمیرگاه‌های مجهز دستگاه‌های مخصوصی برای خشک کردن گوشی دارند و بعضی‌ها هم خشک کردن را با باز کردن قطعات انجام می‌دهند. اگر اوضاع گوشی خراب است هر چه زودتر به دادش برسید امکان نجات آن بیشتر است.

خریدن گوشی ضد‌آب
اگر خیس کردن گوشی خیلی برایتان اتفاق می‌افتد باید به فکر کاری اساسی‌تر باشید. هر روز تعداد گوشی‌های دارای استانداردهای ضد‌آب بیشتر می‌شود. یادتان باشد هیچ‌کدام از این گوشی‌ها کاملا ضد‌آب نیستند و هر کدام براساس استانداردی که دریافت کرده‌اند می‌توانند میزان مشخصی از فشار آب و رطوبت را تحمل کنند؛ مثلا گوشی‌های جدید اپل یعنی آیفون ۱۱ استاندارد IP68 را دارند. آیفون ۱۱ معمولی می‌تواند نیم‌ساعت در عمق ۱.۵ تا ۲ متر فشار آب را تحمل کند. گوشی‌های برتر اندرویدی مثلا اس۱۰ و نوت۱۰ سامسونگ هم استاندارد IP68 دارند.

موبایل در استخر
اگر گوشی شما در ظرفشویی یا استخر افتاد یا آب داخل لیوان رویش ریخت، اول از هر چیز آن را به‌طور کامل خاموش‌کنید تا از ارتباط بین جریان برق و آب جلوگیری کنید

این خبر را به اشتراک بگذارید