• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 11 آبان 1398
کد مطلب : 86725
+
-

نهمین ضیافت مجسمه‌سازان در تپه‌های عباس‌آباد

گزارش روز
نهمین ضیافت مجسمه‌سازان در تپه‌های عباس‌آباد


نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از امروز ۱۱ آبان‌ماه در منطقه گردشگری عباس‌آباد، مجاور بوستان نوروز آغاز می‌شود.
به گزارش همشهری، در بخش حرفه‌ای این رویداد هنری هدایت صحرایی، حسین ملایی‌فومنی، محمدمهدی آشوری، رضا قره‌باغی و مهدی سیفی از ایران به ارائه اثر خواهند پرداخت. در این بخش آثار احسان گرمسیری و حسین کهفی به‌عنوان رزرو معرفی شده‌اند.
همچنین در این بخش ۱۰ هنرمند خارجی آثارشان را ارائه خواهند داد. لاورا مارکوس از آرژانتین، الگا نچای از بلاروس، آریل استروکل از اسلونی، گورگی مینچف  از بلغارستان، جیانگ چو از چین، سنگام وانکدی  از هند، اولیس خیمنز ابرگون  از کاستاریکا، ویکتور آرتورو گوادالوپ تینئو از پرو، ین چوان سین از تایوان و الکس لبیجوف از فرانسه. همچنین در این بخش ۴ هنرمند از کشورهای روسیه، بولیوی، گرجستان و نیوزیلند به‌عنوان رزرو انتخاب شده‌اند.
در بخش دانشجویی نهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران نیز ۱۰ هنرمند به ارائه اثر می‌پردازند. شیما انجیدنی، نفیسه بهروز، ابراهیم پاپی‌راد، صفورا دادخواه تهرانی، مجتبی دهش، احسان گرمسیری، حمید محمدحسین، سمانه مسیح، محمد مهدی وزیرپور آرانی و سبحان هاشمی‌پور دانشجویانی هستند که در این رویداد هنری فرصت ارائه اثر خواهند داشت. در این بخش مرتضی جعفری و محدثه صابر نیز هنرمندان رزرو منتخب در بخش دانشجویی هستند.
دبیرخانه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی‌ تهران در بخش دستیاری نیز پس از بررسی شرایط ۱۰۲هنرمند ثبت‌نام کرده در بخش دستیاری سمپوزیوم، از میان ۳۲ هنرمند آقا و ۷۰هنرمند خانم، تعداد ۱۹ هنرمند به‌ترتیب ۱۵دستیار اصلی و ۴دستیار رزرو انتخاب کرد.
نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی‌ از ۱۱ آبان تا ۴ آذرماه در منطقه گردشگری عباس‌آباد، مجاور بوستان نوروز برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید