• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8671
+
-

شکست الوصل داربی را شست

شکست الوصل داربی را شست

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، پرسپولیس بازی آسانی با الوصل داشت و خیلی راحت توانست این تیم را شکست دهد. قرمز‌های ایران شروع چندان خوبی در این بازی نداشتند و در نیم ساعت ابتدایی بازی، فوتبال خوبی به نمایش نگذاشتند اما پس از اوت دستی ماهینی، به بازی برگشتند. شاگردان برانکو در نیمه‌دوم فرصت‌های زیادی برای بیشتر کردن اختلاف داشتند اما از هیچ‌کدام استفاده نکردند تا بازی با همان نتیجه 2 بر صفر به پایان برسد. در دیگر بازی این گروه هم نسف با نتیجه یک بر صفر از سد تیم السد قطر گذشت تا پرسپولیس در پایان دور رفت، صدرنشین گروه شود.

    گره بازی با اوت دستی حسین ماهینی و اشتباه عجیب کمک داور برای پرسپولیس باز شد. توپ در این صحنه پشت شش‌قدم روی سر سیدجلال فرود آمد تا او فرشاد احمدزاده را در موقعیت آفساید صاحب توپ کند. پرچم کمک در این صحنه به اشتباه بالا نرفت تا احمدزاده با شوتی محکم از داخل شش‌قدم، دروازه تیم میهمان را باز کند. احمدزاده پس از به‌ثمر رساندن نخستین گل آسیایی‌اش برای پرسپولیس، گوش‌هایش را گرفت تا نشان دهد از رفتار هواداران پس از داربی ناراحت شده است. احمدزاده پیش از این 2‌گل آسیایی در کارنامه داشت که هر 2‌گل را با پیراهن تراکتورسازی به‌ثمر رسانده بود.

    پرسپولیسی‌ها با یک‌پنالتی گل دوم را هم وارد دروازه الوصل کردند. دروازه‌بان تیم اماراتی در مصاف تک‌به‌تک، علیپور را متوقف کرد تا داور اعلام ضربه پنالتی به سود قرمز‌ها کند. خود علیپور پشت این پنالتی ایستاد و با ضربه‌ای نه‌چندان دقیق به وسط دروازه، اختلاف را 2‌برابر کرد. این سومین گل آسیایی علیپور در فصل‌جاری بود. مهاجم قرمز‌ها هم پس از زدن گل به سمت ربیع‌خواه رفت تا درست مثل احمدزاده برای هواداران پیغام فرستاده باشد!

    برانکو بالاخره تصمیم گرفت بازیکن محبوب هواداران را به زمین بفرستد. به این ترتیب محسن مسلمان که فصل پیش یکی از مهره‌های کلیدی برانکو در آسیا بود، نخستین بازی این فصلش در لیگ قهرمانان را مقابل الوصل انجام داد. او در این دقیقه جای سیامک نعمتی رادر زمین گرفت.

    خیلی‌ها انتظار داشتند حسین ماهینی هم درست مثل ربیع‌خواه جایی در ترکیب اصلی بازی با الوصل نداشته باشد اما برانکو طبق معمول او را به زمین فرستاد و از او در پست هافبک دفاعی بازی گرفت. سرمربی سرخ‌ها در این دقیقه، ماهینی را هم از زمین مسابقه بیرون کشید و گادوین منشا را به زمین فرستاد.
    منشا می‌توانست تعویض طلایی برانکو در این بازی لقب بگیرد اما از روی شش‌قدم موفق به باز کردن دروازه حریف نشد. منشا در فصل‌جاری لیگ قهرمانان یک‌گل وارد دروازه نسف ازبکستان کرده است.

    بیرانوند که تا این دقیقه فقط استراحت کرده بود، در دقایق پایانی چهره ویژه بازی لقب گرفت. او در این دقیقه، خطای پنالتی انجام داد اما خوش‌شانس بود که داور بیرون از محوطه اعلام خطا کرد. بیرانوند در ادامه هم 2‌سیو عالی داشت تا پرسپولیس با کلین‌شیت این بازی رابه پایان برساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید