• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 11 آبان 1398
کد مطلب : 86664
+
-

توفان آبی در تبریز

استقلال با 4گل طلسم تراکتور و دنیزلی را شکست

ورزش
توفان آبی در تبریز

استقلال جدال حساس این هفته را برد. تراکتور بعد از نزدیک به 8سال در تبریز از استقلال شکست خورد و دنیزلی هم پس از 5بازی طعم باخت را مقابل آبی‌ها چشید. هرچند این پیروزی استقلال را فقط یک پله در جدول بالا برد اما چهره مدعی این تیم حالا زنگ خطر را برای سایر مدعیان به صدا درآورد. مهم‌ترین بازی هفته نهم در تبریز و در ورزشگاهی پر از تماشاگر برگزار شد. در هفته توقف همه مدعیان هر دو تیم برای نزدیک شدن به صدر برد می‌خواستند.

نیمه اول بازی با کیفیتی دیدیم. تراکتور پرشور‌تر آغاز کرد و از چپ و راست روی دروازه استقلال توپ ریخت. در یکی از همین هجوم‌ها حاج صفی در دقیقه20 توپ را از روی خط در جناح راست استقلال به محوطه جریمه برگرداند و محمدرضا آزادی با یک ضربه سرضرب تراکتور را پیش انداخت. ورزشگاه غرق شادی شد اما استقلال خودش را نباخت. بعد از گل تراکتور بازی دست آبی‌ها بود. مهدی قائدی روز درخشانی داشت و در دقیقه40 روی یک همکاری با شیخ دیاباته توپ را به زیبایی به او سپرد و مهاجم اهل مالی استقلال با یک ضربه محکم و غیرقابل مهار مظاهری را تسلیم کرد. شیخ البته در این بازی خوش شانس بود که در ابتدای نیمه اول خطای شدیدش روی گلر حریف با جریمه سخت روبه‌رو نشد. بعد از گل اول، استقلال چند موقعیت دیگر هم برای برتری داشت. که با بی‌دقتی هافبک‌ها و مهاجمانش گل نشد. انتهای نیمه اول اما تراکتور نزدیک بود پیش بیفتد. روی یک حرکت ترکیبی از عمق با پاس آزادی و ضربه خوب مازولا وینگر برزیلی‌اش، این بار حسینی درخشید و مانع گلزنی حریف شد تا نیمه اول با تساوی تمام شود.

نیمه دوم را تراکتور بهتر شروع کرد. ناهماهنگی مدافعان میانی آبی‌ها و بازی ضعیف یزدانی چند فرصت خوب به تراکتوری‌ها داد که بهترینش در دقیقه53 با ضربه آزادی به تیر دروازه حسینی خورد. در اوج حملات تراکتور اما استقلال روی ضربه ایستگاهی در شلوغی جریمه با ضربه دیاباته در دقیقه65 به گل رسید. 4دقیقه بعد کریمی با یک پاس عمقی عالی دیاباته را با مظاهری تک به تک کرد تا استقلال فاصله را بیشتر کند. بعد از هت‌تریک دیاباته تراکتور با 2تعویض به بازی برگشت. مسعود شجاعی در بدو ورود پاس داد و ساسان انصاری گل زد. حملات تراکتور ادامه داشت اما ضد‌حملات استقلال همچنان خطرناک بود. بعد از فوق واکنش مظاهری روی ضربه دیاباته در یک رفت و برگشت در محوطه جریمه کریمی با شوتی دیدنی تیر خلاص را زد و استقلال صاحب یک برد شیرین و حیاتی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید