• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 11 آبان 1398
کد مطلب : 86656
+
-

سیل و آبگرفتگی در 6 استان

بارش‌ باران در برخی استان‌ها موجب خسارت به اراضی کشاورزی و واحدهای مسکونی و مرگ 2نفر شد

سیل و آبگرفتگی در 6 استان

 چهره نیمی از استان‌های کشور در نیمه پاییز همچنان خیس از باران رحمت الهی است و بارش‌های پاییزی مناطق زیادی از شهرهای مختلف کشورمان را تحت‌تاثیر قرار داده است؛ بارش‌هایی که با بروز سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و خسارت به اراضی کشاورزی و خانه‌های مسکونی همراه بود اما این بار منجر به مرگ 2 نفر در تربت جام هم شد؛ خبری که رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم به آن اشاره می‌کند و از درگیر شدن ۱۰۸نفر در 6 استان در سیل و آبگرفتگی خبر می‌دهد. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با همشهری در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی روزهای پایانی هفته گذشته اظهارمی‌کند: استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان و کرمان در این مدت بر اثر بارش‌های شدید متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و با تلاش امدادگران هلال احمر، در 11شهر و روستا خدمات امدادی لازم ارائه شد.  سلیمی با اشاره به امدادرسانی‌های انجام شده ازسوی 79 امدادگر در قالب 16 تیم بیان می‌کند: طی این مدت 28 واحد مسکونی تخلیه آب شده‌اند.  

2 کشته در تربت جام 
سیلاب در تربت جام خراسان رضوی منجر به خسارت 30 واحد مسکونی در حاشیه شهر و مرگ 2 نفر شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در این باره اظهار می‌کند: بارش‌ها در ۱۳ شهرستان این استان وجود داشت اما بیشترین بارندگی در تربت جام بود که باعث آبگرفتگی مناطق مختلف شهر و ایجاد رسوبات و گل و لای شد. حجت‌علی شایانفر می‌افزاید: بر اثر تصادف دو دستگاه خودروی زانتیا و پراید در روی پل ورودی شهر تربت جام هم زانتیا به داخل رودخانه سقوط کرد که 2 نفر سرنشین غرق شدند و جان خود را از دست دادند؛ جنازه یک نفر پنجشنبه شب گذشته و نفر دیگر هم صبح دیروز از پایین‌دست رودخانه کشف شد. با دستور ویژه استاندار خراسان‌رضوی، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری برای بررسی دقیق وضعیت مناطق سیلابی تربت جام عازم این شهرستان شدند. «احمد یزدان‌پناه» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در این باره اظهار می‌کند: از ساعات اولیه که بارندگی آغاز شد، تیم ستاد بحران برای جلوگیری و مهار سیل به صورت آماده‌باش در صحنه حضور داشتند و این اقدام به‌موقع از آسیب‌های شدید جلوگیری کرد. 
 
خسارت تگرگ به کشاورزی سمنان 
بارش‌های همراه با تگرگ در استان سمنان موجب جاری شدن سیلاب و ابگرفتگی معابر شهر و خسارت به زمین‌های کشاورزی روستاهای سرحدات و ابراهیم آباد میامی شد. بر اساس اعلام فرماندری این شهرستان با توجه به هشدارهای قبلی تیم‌های امدادی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به حالت آماده ‌باش بودند و تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده بود اما آبگرفتگی باز هم خسارت‌هایی را درپی داشت. میزان خسارت‌های وارد شده به کشاورزی و منازل مسکونی این شهرستان به تاکید استانداری به زودی برآورد و اعلام خواهد شد.  

210 هکتار از اراضی کرمان تخریب شد 
در استان کرمان هم به گفته مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد بارش باران ۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد. «محسن طاهری» به بارش باران، طوفان و تگرگ در این شهرستان اشاره می‌کند و می‌گوید: پس از بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی مشخص شد طوفان و تگرگ به ۲۱۰ هکتار از باغ‌ها، ۱۰۰هکتار از مزارع و 4 هکتار گلخانه در عنبرآباد خسارت وارد کرده است. همچنین بارش باران ۳۰درصد خسارت به باغ‌ها و ۳۵ درصد خسارت به مزارع وارد کرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید