• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 11 آبان 1398
کد مطلب : 86645
+
-

سکه باز بخرید

محمد علی کشتی آرای_ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران

   هیچ دستورالعملی مبنی بر اینکه سکه باید به‌صورت وکیوم شده به فروش برسد وجود ندارد و بسته‌بندی سکه ابتکار شخصی برخی واحدهای طلافروشی بوده که طی 30سال گذشته انجام شده و رواج یافته است.
   مهم‌ترین دلیل وکیوم و بسته‌بندی سکه امکان تبلیغ برند فروشنده سکه در واحد صنفی ذی‌ربط است؛ چرا که از سکه وکیوم به‌عنوان کارت تبلیغاتی استفاده می‌کنند و این اقدام باعث ایجاد فساد در خرید و فروش سکه شده است؛ در واقع بسته‌بندی سکه تنها جنبه تبلیغاتی داشته و نشان‌دهنده ارزش و اعتبار آن نیست.
   برخی فروشندگان مدعی هستند که اگر سکه از وکیوم خارج شود مسئولیت آن را نمی‌پذیرند اما در خرید و فروش سکه هیچ تفاوت قیمتی بین سکه باز و سکه بسته‌بندی شده وجود ندارد و برخلاف تصور مردم، سکه وکیوم‌شده اعتبار بیشتری نداشته و در معاملات تفاوتی بین دو نوع سکه وجود ندارد.
   بر این اساس، متقاضیان خرید سکه توجه داشته باشند که اگر سکه باز باشد امکان تشخیص آن از سکه تقلبی فراهم می‌شود.  بر این اساس به مردم توصیه می‌کنیم ترجیحا سکه باز را  از واحدهای دارای جواز کسب خریداری کنند.
   طی یک سال گذشته میزان شکایات مردم از خرید سکه تقلبی کاهش یافته اما باید مشتریان هوشیار بوده و محتاطانه نسبت به خرید اقدام کنند. همچنین برای واحدهای صنفی دارای مجوز فروش سکه وکیوم‌دار با هولوگرام اجباری شده است که این هولوگرام تضمین واقعی‌بودن سکه است.
   مشتریان توجه داشته باشند که تا‌کنون هیچ ارگانی مجوز خرید و فروش سکه و طلا به‌صورت اینترنتی و در فضای مجازی را صادر نکرده است؛ چراکه ممکن است فسادهایی در فروش این اقلام به‌صورت اینترنتی به‌وجود ‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید