• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 9 آبان 1398
کد مطلب : 86593
+
-

از گیله‌وا تا حکایت‌های کمال

فصل جدید سریال‌های تلویزیونی از هفته آینده آغاز می‌شود

از گیله‌وا تا حکایت‌های کمال

فهیمه پناه‌آذر _ روزنامه‌نگار

هفته دوم آبان‌ماه با شروع سریال‌های جدید همراه است؛ سریال‌هایی که باید دید کدام‌یک می‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد؛ مخاطبی که در سال‌های اخیر از برنامه‌ها و سریال‌های تولید شده چندان راضی به‌نظر نمی‌آید. به گزارش همشهری، از میان سریال‌هایی که قرار است از شبکه‌ها پخش شوند، سریال سروش صحت می‌تواند برگ برنده سیما در پاییز باشد.

پایان ستایش، آغاز گیله‌وا
فصل سوم ستایش به پایان رسید و به‌نظر می‌رسد مدیریت شبکه 3 راضی شده تا «گیله‌وا» را روی آنتن ببرد؛ مینی‌سریالی که در یک ماه‌‌ونیم پیش شبکه 3 سیما به‌دلیل حضور «ستاره اسکندری» از پخش این سریال انصراف داد و اصرار داشت که این سریال از این شبکه پخش نشود و در نهایت اوایل شهریور‌ماه پخش آن به شبکه افق سپرده شد. «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری با موضوعی عاشقانه در تلاش است تا با نگاهی عاطفی به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی کشور در ۱۰۰سال گذشته باشد. این مینی سریال از امشب (پنجشنبه 9 آبان‌ماه) ساعت 20:45روی آنتن شبکه 3سیما می‌رود.
یکی از برگ‌های برنده تلویزیون در دومین فصل پاییز می‌تواند «فوق‌لیسانسه‌ها»ی سروش صحت باشد؛ سریالی که 2فصل اول و دوم آن با عنوان «لیسانسه‌ها» توانست موفق باشد. این سریال که تولید آن از بهار آغاز شده بعد از مینی‌سریال «گیله‌وا» روی آنتن می‌رود.

به رنگ خاک جنوب
شبکه اول نیز از دهم آبان‌ماه هر شب ساعت 22:15 
«به رنگ خاک» را روی آنتن می‌برد؛ سریالی در 35قسمت به کارگردانی حسن لفافیان که تولید آن در جنوب بوده است. برزو ارجمند، پوریا پورسرخ، محمود پاک‌نیت، بیتا سحرخیز، سیاوش طهمورث، محمد متوسلانی، سپند امیرسلیمانی، عزت‌الله مهرآوران و... از بازیگران این سریال هستند. تصویربرداری «به رنگ خاک» از بهمن‌ماه سال۹۶ در جزیره هنگام آغاز و اسفند سال۹۷ در روستای تاریخی لافت در جزیره قشم به پایان رسید.

 اقتباس سریالی از یک رمان
قدرت‌الله صلح‌میرزایی برای شبکه 2 سیما «حکایت‌های کمال» را در 31قسمت ساخته است. این سریال اقتباسی از رمانی به همین نام از محمد میرکیانی است. سریال 40قسمتی که تهیه‌کننده آن محسن شایانفر است از شنبه 11آبان‌ماه ساعت 21:30روی آنتن می‌رود. در «حکایت‌های کمال» محمود پاک‌نیت، شهره لرستانی، حمید ابراهیمی، شهرام عبدلی، بیژن بنفشه‌خواه، یوسف صیادی، امیر نوری، فلور نظری، بیتا خردمند، سیروس میمنت و مهرداد ضیایی بازی کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید