• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 9 آبان 1398
کد مطلب : 86583
+
-

جواد- استرا؛ قصه بی‌پایان

جواد- استرا؛ قصه بی‌پایان

استقلال فردا با تراکتورسازی بازی دارد و طبعا تاکتیکی‌ترین جلسات تمرینی آبی‌ها باید روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شد. با وجود این یکی از این دو جلسه تعطیل شد. دلیل؟ بارش بارانی که البته چند ساعت قبل از تمرین متوقف شده بود! گویا بارندگی تهران خطوط زمین را از بین برده و برگزاری تمرین را ناممکن کرده بود. البته به‌نظر می‌رسد حتی بدون خط‌کشی هم می‌شد به کمک قیف‌ها و سایر موانع برخی از آیتم‌های تمرینی را برای آماده نگه‌داشتن تیم انجام داد. به این ترتیب لغو تمرین، می‌تواند نشان‌دهنده اختلافات درون‌باشگاهی هم باشد؛ آنجا که باز پای جواد زرینچه وسط می‌آید.
  از صندلی اول تا سکوت همیشگی
از زمانی که جواد زرینچه به‌عنوان سرپرست یا در اصطلاح مدرن‌ترش «مدیر» تیم استقلال معرفی شد، اتفاقات عجیبی برای او رخ داده و کاپیتان اسبق استقلال را خواسته یا ناخواسته در کانون حواشی قرار داده است. در همان نخستین روزهای حضور جواد، مسئله اختلاف‌نظر او با استراماچونی بر سر صندلی اول پیش آمد. در فوتبال ایران سنت این است که سرپرست‌ها روی صندلی اول بنشینند، اما در اروپا این جایگاه متعلق به سرمربیان
 است. در نتیجه استراماچونی به زرینچه تذکر داد و او هم پذیرفت که جایش را عوض کند؛ آن هم البته نه با رضایت کامل! پس از آن، بحث سکوت و انفعال زرینچه پیش آمد. کمی بعد از داربی تهران که در آن کریم باقری با اقتدار ذاتی‌اش پایان‌گر دعوای بازیکنان شد، آرامش بیش از حد جواد زرینچه در حاشیه بازی استقلال و ذوب‌آهن او را هدف انتقادات فراوان کرد. در آن بازی تأخیر در انجام تعویض باعث عصبانیت استراماچونی شد، اما در همان لحظات سرپرست آبی‌ها با خونسردی روی نیمکت آب می‌نوشید. بعد از توقف استقلال در اصفهان بود که خیلی‌ها از زرینچه پرسیدند چرا مثل کریم باقری رفتار نمی‌کند. جواد هم نتوانست ناراحتی‌اش را پنهان کند و گفت: «من در گذشته کاپیتان باقری بوده‌ام، اما الان می‌گویند استقلال یکی مثل کریم باقری کم دارد.» حالا هم که داستان خط‌کشی پیش آمده و باز زرینچه ناچار شده به دفاع از خودش بپردازد؛ «من که نمی‌توانستم خودم گچ بردارم و زمین را خط‌کشی کنم.» دیگر نیازی به گفتن نیست که تعطیلی تمرین سه‌شنبه تا چه اندازه استراماچونی را عصبی کرده و به شکاف بین او و سرپرست تیم دامن زده است.
  زیراب زرینچه را می‌زنند؟
خود زرینچه اما در تمام طول این مدت عقیده داشته گروهی از پیشکسوتان به او حسادت می‌کنند و در تلاش هستند با مسموم کردن فضا علیه وی، او را از استقلال دور کنند. جواد رد پای این گروه را در تولید خبر و فضاسازی علیه خودش می‌بیند، اما فارغ از اینکه کاپیتان اسبق آبی‌ها احساس درستی دارد یا نه، واقعیت این است که با تداوم این شرایط ادامه حضور او در استقلال سخت و پیچیده خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید