• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86552
+
-

کلهر جایزه وومکس را به شجریان تقدیم کرد

معرفت کیهان

موسیقی
معرفت کیهان

ندا انتظامی _‌خبر‌نگار

 پیش از این سایت وومکس اعلام کرده بود که کیهان کلهر، آهنگساز، نوازنده کمانچه و سه‌تار برنده جایزه جهانی موسیقی وومکس خواهد بود.

اهدای این جایزه به کیهان کلهر به‌دلیل «تسلط و یگانگی مهارت این نوازنده چیره دست کمانچه در نوآوری زبان‌های موسیقیایی نو و رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان» عنوان شده است.
حال این نوازنده که در سال 1395با گروه جاده ابریشم برنده این جایزه برای بهترین آلبوم جهانی سال شده بود، 5آبان سال 1398همزمان با بیستمین سالگرد وومکس در فنلاند این جایزه را دریافت کرد.
او که با محمدرضا شجریان در ‌آلبوم‌های «شب، سکوت، کویر»، «فریاد»شرکت داشته و در کنسرت «هم‌نوا با بم» شجریان را همراهی کرده، این جایزه معتبر را به یار قدیمی خود تقدیم کرد. کلهردر مراسم وومکس گفت: «معمولا پیش نمی‌آید که انسان وقتی زنده است مورد تجلیل واقع شود. بسیار مفتخرم و تحت‌تأثیر قرار گرفتم، هرچند من این جایزه را یک دستاورد شخصی محسوب نمی‌کنم. سال‌های بسیاری مرارت، دانش و پشتکار، پیشینه موسیقی ایرانی است که من محصولِ آن گذشته و پیشینه‌ام و امروز این جایزه را از طرف تمام جامعه موسیقی ایرانی می‌پذیرم و به نمایندگی از جامعه موسیقی ایرانی این جایزه را به استاد محمدرضا شجریان که مدتی است در بستر بیماری‌اند و دلتنگ شنیدن صدایشان هستیم، تقدیم می‌کنم.»
تقدیم این جایزه، تشکر همایون شجریان به نیابت از پدر را به‌دنبال داشت. او در صفحه اینستاگرام خود با انتشار فیلم سخنرانی کیهان کلهر در هنگام جایزه نوشت: «تبریک بسیار کیهان جان، همانطور که اشاره کردی پدر هنوز مراحل بیماری را می‌گذرانند و متأسفانه در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند. مانند همیشه در اوج باشی و افتخار آفرین برای هنر این سرزمین و دوستدارانش. سپاسگزار از محبت ومعرفتت.»
و کیهان کلهر هم در همین پست ضمن تشکر از همایون شجریان به زحمات محمدرضا شجریان اشاره کرد: «وظیفه من بود. در مقابل زحماتی که استاد برای موسیقی ایران کشیدند کوچک‌ترین کاری بود که از صمیم جان انجام شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید