• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86505
+
-

پشت پرده قتل اعضای خانواده فرش‌فروش کوچصفهانی، پسر 22ساله خانواده بود

قتل عام هولناک 5نفر در خانه ویلایی

قتل عام هولناک 5نفر در خانه ویلایی

پشت‌پرده قتل هولناک 5نفر در خانه‌ای ویلایی در روستای گورابسر کوچصفهان گیلان، پسر 22ساله این خانواده بود که با همدستی دوست 20ساله‌اش، نقشه این جنایت را عملی کرد. متهم روز گذشته و در جریان بازسازی صحنه جنایات اعتراف کرد که به‌دلیل اختلاف مالی و بدبینی شدید به خانواده‌اش دست به قتل آنها زده است.

به گزارش همشهری، ساعت از 2بامداد دوشنبه گذشته بود که فردی با پلیس 110رشت تماس گرفت و مدعی شد جوانی با سر و صدا و داد و فریاد در یکی محله‌های روستای گورابسر باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها شده است. به‌دنبال این تماس، تیمی از مأموران، راهی محل حادثه شدند. آنها پسر جوانی را دیدند که مقابل خانه‌ای ویلایی ایستاده و مدعی بود که اعضای خانواده‌اش کشته شده‌اند. مأموران به همراه این جوان که محمد نام دارد وارد خانه شدند. در حیاط بزرگ خانه، 2ساختمان قدیمی و نوساز به چشم می‌خورد که مأموران پس از ورود به داخل ساختمان نوساز با اجساد یک زن و 2دختر جوان روبه‌رو شدند. در ادامه جسد یک مرد میانسال و مردی سالخورده نیز در داخل ساختمان قدیمی پیدا شد و بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که همگی آنها با ضربات چاقو به قتل رسیده‌اند.

جنایت مرموز 
با پیدا شدن اجساد قربانیان، ماجرا به قاضی جنایی گزارش شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه بازپرس ویژه قتل، راهی محل حادثه شدند. تحقیقات اولیه از این حکایت داشت که قربانیان به غیر از یکی از دختران جوان، اعضای یک خانواده هستند. محمد(پسر 22ساله خانواده که پلیس لحظاتی قبل‌تر او را مقابل خانه دیده بود) در تحقیقات اولیه گفت: من به همراه پدر، مادر، خواهر و پدربزرگم در این خانه زندگی می‌کردیم. من و خواهرم هر دو دانشجو هستیم و خواهرم دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه خلخال است. او روز گذشته به همراه یکی از همکلاسی‌هایش که اهل اردبیل است به خانه‌مان آمده بود تا تعطیلات را در گیلان سپری کنند. البته همکلاسی‌ خواهرم قبلا هم به خانه ما آمده بود و همه او را می‌شناختیم. چند ساعت قبل و حدود ساعت 10شب بود که من برای انجام کاری به رشت رفتم اما حدود ساعت 2بامداد که به خانه برگشتم، با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. پدر و مادرم به همراه پدربزرگ و خواهرم و همچنین دوست خواهرم که در خانه ما میهمان بود، همگی کشته شده بودند و وحشتزده به کوچه رفتم و با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم.

مظنون آشنا
با اظهارات پسر جوان، مأموران به بررسی محل جنایت پرداختند. چیزی از داخل خانه سرقت نشده بود و تحقیقات نشان می‌داد که جنایت از سوی فرد یا افراد آشنا رخ داده است. ظروف آماده شام و غذایی که هنوز دست‌نخورده بود از این حکایت داشت که قربانیان پیش از صرف شام هدف حمله مرگبار قرار گرفته‌اند و از همه مهم‌تر اینکه همسایه‌ها می‌گفتند که پدر این خانواده از بازاریان و فرش‌فروشان خوشنام کوچصفهان بوده و آنها با کسی اختلاف نداشتند اما مدت‌ها بود که پسر خانواده با پدر و مادرش اختلاف داشت.
ماموران با شواهد به‌دست آمده و با توجه به رفتار مرموز پسر 22ساله خانواده به او مشکوک شدند و وقتی وی نتوانست ثابت کند که شب حادثه کجا بوده است، دستور بازداشت او به‌عنوان مظنون اصلی جنایت صادر شد. از همان زمان بازجویی از پسر جوان آغاز شد تا اینکه کمتر از 22ساعت پس از حادثه، وی لب به اعتراف گشود و به قتل‌عام اعضای خانواده‌اش اعتراف کرد. او گفت که از مدت‌ها قبل با خانواده‌‌اش بر سر مسائل مالی اختلاف داشت و احساس می‌کرد که آنها اصلا به او توجهی نمی‌کنند. به همین دلیل از آنها کینه به دل گرفته و نقشه قتل‌شان را کشیده بود. پسر جوان اعتراف کرد که نقشه‌اش را با دوست‌اش که جوانی 20ساله است درمیان گذاشته و در نهایت او قبول کرده که در اجرای نقشه کمک‌اش کند. به این ترتیب شب حادثه هر دوی آنها وارد خانه شده و با ضربات چاقو دست به قتل قربانیان زده‌‌اند.

متهم اصلی معتاد نیست

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان می گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد که پسر 22ساله خانواده معتاد نبوده و صرفا به‌دلیل اختلاف با خانواده‌اش و بدبینی شدیدی که نسبت به آنها داشته نقشه این قتل‌ها را طراحی کرده بود. متهمان هنگام بازسازی صحنه جنایات گفتند که شب حادثه ابتدا سراغ دختر خانواده رفته و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده‌اند. سپس دوست وی را صرفا به‌دلیل اینکه شاهدی به جا نگذارند، به قتل رسانده و بعد سراغ بقیه قربانیان رفته و همگی آنها را با ضربات چاقو به قتل رسانده‌اند.  وی می گوید:  عدم‌تربیت و مسئولیت‌پذیری از طرف مادران می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی در یک فرد شود و او را به چنین وضعیتی برساند و به همین دلیل به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در تربیت صحیح فرزندان خود بکوشند.

قربانی بی‌گناه 
پس از اعترافات هولناک محمد، مأموران موفق شدند دومین متهم پرونده را که اهل شهرستان رشت بود، در این شهر دستگیر کنند. او نیز در بازجویی‌ها به مشارکت در قتل 5نفر اعتراف کرد و مدعی شد که دوستش محمد به او وعده داده بود که درصورت کشتن اعضای خانواده‌اش، همه اموال آنها به او می‌رسد و وی می‌تواند پول خوبی بابت قتل آنها به او پرداخت کند. به همین دلیل وسوسه شده و تصمیم گرفته که در این جنایت با او همکاری کند.
براساس این گزارش، روز گذشته هر دو متهم به محل حادثه منتقل شدند تا صحنه جنایات را بازسازی کنند. محمد هنگام تشریح نحوه قتل‌ها گفت: پس از آنکه نقشه جنایت را کشیدیم، حدود ساعت 7بعدازظهر که مادر و خواهرم به همراه میهمانشان برای تفریح بیرون رفته بودند، دوستم را به داخل خانه‌مان بردم و در یکی از اتاق‌ها مخفی کردم. حدود ساعت 8شب بود که خانواده‌ام به خانه برگشتند و در حال تدارک شام بودند که من و دوستم از فرصت استفاده کردیم و با استفاده از 3چاقوی آشپزخانه دست به قتل آنها زدیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید