• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86485
+
-

چهره‌ها

آیت‌الله استادی: صدا وسیما اشکال جدی دارد

آیت‌الله رضا استادی، عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در مراسم عزاداری‌ ماه صفر که در دفتر حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی برگزار شد، با اشاره به جلسه سخنرانی یکی از اشخاص غیرروحانی و استقبال جمعیت از آن گفت: شنیده می‌شود که فردی غیرروحانی که اطلاعات درستی هم ندارد وقتی برای سخنرانی در جایی دعوت می‌شود، سیل جمعیت به سمت او سرازیر می‌شوند، چرا مردم اینگونه هستند؟ چرا مردم نباید از فرد مطمئنی بپرسند که از کدام منبر و سخنرانی استفاده کنیم؟ به گزارش جماران، استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: درست است که ما جمهوری اسلامی هستیم و صداوسیما هم اسلامی است اما به این معنی نیست که هرچه در صداوسیما هست درست است؛ همین صداوسیما گاهی اوقات چیزهایی دارد که مورد اشکال است و گاهی اوقات اشکال جدی هم دارد؛ بنابراین باید دقت کنیم.

رسیدگی به جرایم سیاسی عملیاتی می‌شود

قاضی ناصر سراج، نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیأت منصفه سراسر کشور بار دیگر بر رسیدگی به جرایم سیاسی در هیأت منصفه تأکید کرده و گفته است: رئیس قوه قضاییه بر اعمال اصل۱۶۸ قانون اساسی که شامل مطبوعات و جرایم سیاسی می‌شود، تأکید دارد؛ لذا رسیدگی به جرایم سیاسی در هیأت منصفه امسال عملیاتی می‌شود و باید آمادگی بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد. تأکید رئیس قوه قضاییه بر رسیدگی به جرایم سیاسی در هیأت منصفه از سوی برخی حقوقدانان تعبیر به، به رسمیت شناختن جرم سیاسی در کشور شده است. چهره‌هایی مثل علی مطهری، نماینده مردم تهران با انتقاد از اینکه مجرمان سیاسی در کشور مجرم امنیتی خوانده می‌شوند، گفته بود: ما نمی‌توانیم یک منتقد و حتی مخالف نظام را متهم و مجرم امنیتی بدانیم بلکه این افراد متهم سیاسی محسوب می‌شوند.

هشدار وزیر کشور دولت اصلاحات به مخالفان FATF

وزیر کشور دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه اظهارنظر درباره لوایح FATF با وزارت خارجه است، گفت: همانطور که ممکن است یک لایحه یا یک معاهده برای ما منافعی داشته باشد ممکن است محدودیت‌هایی را هم  ایجاد کند؛ مهم این است که کدام مسیر را براساس مصالح ملی انتخاب می‌کنیم و امضا کردن آن چه سود و ضرری برایمان دارد. به گزارش ایلنا، سیدعبدالواحد موسوی‌لاری خاطرنشان کرد: باید این تلقی را از خودمان دور کنیم که هیچ محدودیتی وجود ندارد، بلکه باید قدمی در جهت منافع و مصالح برداریم که سود داشته باشد. وی تأکید کرد:‌ طبق نظر کارشناسان اگر ما لوایح چهارگانه را امضا نکنیم فشارهای بیشتری به کشور و مردم وارد می‌شود؛ بنابراین اگر امضا کنیم می‌توانیم جلوی بسیاری از مضرات را بگیریم. او تأکید کرد: باید دور از شعار درباره منافع ملی تصمیم بگیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید