• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86478
+
-

در حاشیه سیاست

  دوران چهره‌های کاریزما گذشته است
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی با خبرآنلاین به مناسبت سالروز درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی گفت: «الان دیگر دوره چهره‌های حقیقی کاریزما در کشور به سر آمده است. به غیر از مقام معظم رهبری که قانونا و شرعا باید محور وحدت جامعه باشند و مقام عظما را داشته باشند، دیگر نباید دنبال چهره‌های کاریزما بگردیم بلکه باید دنبال ساختار و سازمان‌های کاریزما باشیم که بتوانند این مشکلات را حل کنند.» محمدرضا باهنر تأکید کرد: برای مثال مجلس اول پر بود از چهره‌های کاریزما اما الان در مجلس شاید یک چهره کاریزما هم پیدا نشود چون این دوران به سر آمده است.

  عوام‌فریبی رابین هودها در دوره بی‌اعتمادی
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره بی‌اعتمادی مردم به سیاستمداران می‌گوید: این وضعیت موجب خواهد شد یک رابین‌هودی بیاید و بگوید من فلان کار را می‌کنم و عوام‌فریبی کند و رأی از مردم بگیرد. ابراهیم اصغرزاده به خبرآنلاین گفته اصلاح‌طلبان نسبت به این وضع احساس مسئولیت می‌کنند و فکر می‌کنم اگر مانیفستی را طراحی کنند و طی آن به مردم قول بدهند که اگر ما وارد مجلس بشویم انحصار قانونگذاری را به مجلس برمی‌گردانیم شاید بتوان بخشی از گذشته را جبران کرد.

  تحلیل واعظی از خبر کشته‌شدن رهبر داعش
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش نوشت: «هر چند امروز چیزی به نام داعش (دولت اسلامی عراق و شام) وجود ندارد و گروه‌های تروریستی منتسب به آن بسیار ضعیف و کم تحرک شده‌اند اکنون این سؤال مطرح است که چرا بن لادن و بغدادی هر دو در آستانه انتخابات آمریکا کشته می‌شوند تا به‌عنوان یک برگ برنده در انتخابات مورد استفاده قرار گیرند؟» محمود واعظی در ادامه نوشته «کشته شدن ابوبکر بغدادی به‌عنوان یک تروریست تبهکار که جنایات بزرگی را مرتکب شده است اقدامی مثبت به شمار می‌آید ولی فعالیت‌های جنایتکارانه این گروه زمانی پایان می‌یابد که کشورهای حامی آنان دست از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آنان در جهت منافع خود بردارند.»

  باز هم قالیباف می‌آید؟
حسین قربان‌زاده، مشاور محمدباقر قالیباف از نظرسنجی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400سخن گفته و مدعی شده که «آقای قالیباف یکی از 6-5 نفر نخست نظرسنجی‌هاست.» قربان‌زاده به نامه‌نیوز گفته: «درنظرسنجی‌ها نام همه افراد از حاج قاسم سلیمانی، آقای رئیسی و آقای قالیباف تا آقایان جهرمی و ستاری وجود دارد که البته برخی از این شخصیت‌ها اساسا کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوند. مردم عملکرد آقای قالیباف را در نیروی انتظامی و شهرداری تهران مقایسه می‌کنند با مدیریت‌های فعلی و این مسئله محبوبیتی را برای آقای قالیباف می‌آورد.» وی از وضعیت ظریف درنظرسنجی‌ها گفته: «با وجودی که وضعیت دولت مستقر درنظرسنجی‌ها خوب نیست اما وضعیت آقای ظریف خوب است. آقای ظریف به‌علت دیپلمات بودن یک ظرفیت و اقبال مردمی دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید