• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86473
+
-

کالبدشکافی آیفون 11

آیفون 11پرومکس حالا گرانقیمت‌ترین گوشی ساخت اپل است اما ساخت این گوشی برای خود این شرکت چقدر تمام می‌شود؟

 زمانی که یکی از غول‌های صنعت تلفن همراه مدل جدیدی را به بازار ارائه می‌کند، نخستین موضوعی که ذهن کاربران را به‌خود مشغول می‌کند، مقایسه با مدل‌های مشابه یا قبلی و همچنین ارزیابی کارایی‌های جدید گوشی است. اینجاست که بسیاری از رسانه‌ها به تحلیل فنی گوشی می‌پردازند و در پایان یک نتیجه‌گیری کلی هم شکل می‌گیرد: آیا گوشی مورد نظر به این قیمت می‌ارزد؟

 کالبدشکافی
برخی از رسانه‌های بزرگ پس از ارائه مشخصات فنی و مقایسه‌های متعارف، سراغ تجزیه و تحلیل قیمت تمام‌شده گوشی می‌روند. اخیرا در مورد گوشی جدید آیفون نیز همانند سایر گوشی‌ها چنین اتفاقی رخ داده است. وب‌سایت دیجیتال ترندز سراغ گوشی 1099دلاری آیفون پرومکس 64گیگابایتی رفته و آن را به‌طرز بی‌رحمانه‌ای کالبدشکافی کرده است!

قیمت تمام‌شده قطعات
با یک جمع ساده اعدادی که در بالا به آن اشاره شد، درمی‌یابیم که قیمت قطعات داخلی آیفون11پرومکس 64گیگابایتی بدون درنظر‌گرفتن هزینه مونتاژ آن، 5/490دلار یا حدود 5/5میلیون تومان است. این قیمت تقریبا 45درصد بهای فروش گوشی محسوب می‌شود. البته 5/608دلار باقی‌مانده قطعا سود خالص شرکت اپل نیست. در این بین دستمزد کارکنان، هزینه‌های مربوط به مونتاژ و بسته‌بندی و تبلیغات از طریق قطعات روی دستگاه تامین نمی‌شود. بنابراین، بخش عمده‌ای از رقم باقی‌مانده صرف این موارد می‌شود. ضمن اینکه هزینه تحقیق و توسعه گوشی جدید را نیز باید لحاظ کنیم.


دوربین‌های گران‌قیمت
گران‌ترین بخش گوشی آیفون 11پرو مکس دوربین 3تایی آن است؛ دوربینی که از دید یک مشتری می‌تواند یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی باشد که می‌خواهد بابتش پول پرداخت کند

این خبر را به اشتراک بگذارید