• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86470
+
-

پیچ فنی در مسیر موتور برقی هارلی

پیشرفته‌ترین موتور هارلی دیویدسون به یک مشکل فنی پیچیده خورده که عرضه این محصول پرقدرت الکتریکی را به تأخیر انداخته است

پیچ فنی در مسیر موتور برقی هارلی

 هارلی دیویدسون، ستاره دنیای موتورسیکلت‌هاست و به همین‌خاطر هر تغییر و تحولی در محصولات این شرکت با دقت و به‌طور جدی از سوی رسانه‌هاپیگیری می‌شود. درحالی‌که انتظار می‌رفت نخستین موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسون به‌زودی به مشتریان تحویل شود، این شرکت اعلام کرده که این موتورسیکلت به‌خاطر «شرایط غیراستانداردش» فعلا عرضه نخواهد شد..
هارلی دیویدسون در ایمیلی که به نمایندگان فروش ارسال کرده، نوشته که در روند کنترل کیفیت نهایی این موتورسیکلت که نامش LiveWire است وضعیتی غیراستاندارد پیدا کرده، اما توضیح بیشتری در این مورد نداده است. این شرکت در عین حال اعلام کرده آزمایش‌ها و آنالیزهای لازم در حال انجام است و در این زمینه پیشرفت خوبی داشته. این در حالی است که هارلی دیویدسون در سپتامبر گذشته تحویل مدل‌هایی از LiveWire را به نمایندگان فروش آغاز کرده بود. هارلی دیویدسون پیش‌بینی کرده بود که 1600موتورسیکلت یا حدودا یک درصد از کل این محموله بزرگ را به بازار عرضه کند. بد نیست بدانید، قیمت رسمی این موتور از سوی شرکت سازنده 29هزار و 799دلار اعلام شده است.

برقی پرقدرت
آنطور که گفته می‌شود، سرعت این موتورسیکلت برقی طی 3ثانیه از صفر به 5/96کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در نهایت از 177کیلومتر بر ساعت عبور خواهد کرد. چیزی که برای موتورهای برقی کنونی غیرقابل تصور است.
اولین موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسون موتور مگنتیک 105اسب بخاری دارد و از یک باتری به قدرت 5/15کیلووات ساعت بهره می‌برد که می‌تواند با یک‌بار شارژ 234کیلومتر را طی کند. همچنین نخستین مدل برقی هارلی دیویدسون دارای توانایی شارژ سریع است که می‌تواند باتری را از صفر تا 80درصد طی 40دقیقه و از صفر تا 100درصد طی 60دقیقه شارژ کند. این باتری از سلول‌های تولیدشده توسط شرکت سامسونگ ساخته شده و بدون درنظر گرفتن مسافت پیموده‌شده دارای 5سال گارانتی است.
به گزارش سی‌ان‌ان، این موتورسیکلت دارای ۷ وضعیت یا مد رانندگی و یک صفحه لمسی است که در وسط فرمان قرار گرفته است. توسط این تاچ‌اسکرین می‌توان به پنل موزیک، نقشه حرکت و بسیاری از اطلاعات دیگر دسترسی داشت.
طراحی ویژه و منحصربه‌فرد شرکت هارلی دیویدسون در ظاهر این موتورسیکلت هم مشاهده می‌شود. موتور این موتورسیکلت زیر باتری و در امتداد محور طولی پایین آن قرار گرفته است. همچنین یک گیربکس 90درجه مخصوص قدرت را به چرخ عقب منتقل می‌کند. موتور و کنترلر از یک سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌گیرند، اما باتری با هوا خنک می‌شود. یک ورودی اختصاصی هوا دقیقاً زیر صندلی چرمی موتورسیکلت قرار دارد و هوا را از میان پره‌های خنک‌کننده باتری عبور می‌دهد. موتورسیکلت LiveWire مجهز به فناوری H-D Connect است که اتصال بی‌سیم را برای ارتباط راننده با موتورسیکلت از طریق تلفن همراه فراهم می‌کند. اپلیکیشن‌های اندروید و iOS می‌توانند کارهایی مثل جهت‌‌یابی‌های لحظه به لحظه، برنامه‌ریزی برای رانندگی، نظارت بر سیستم‌های موتورسیکلت از راه دور، نظارت بر روند شارژ، ارتباط با نمایندگی، مشاهده مکان‌هایی که حادثه رخ داده و امور دیگر را انجام دهند.
همچنین این موتورسیکلت از حالت‌های مختلف رانندگی مانند رانندگی ورزشی، رانندگی در جاده، رانندگی در پستی و بلندی و رانندگی در باران برخوردار است که به راننده اجازه می‌دهد هدایت مناسب را در شرایط مختلف به‌عهده بگیرد.
هارلی دیویدسون وعده داده که این موتور از ویژگی‌های فنی پیشرفته برخوردار است. آنطور که یکی از مدیران این شرکت در توصیف ویژگی‌ها آن می‌گوید: «چون این موتورسیکلت تمام‌برقی است، فقط ویراژ بدهید و بروید». در این موتورسیکلت هیچ نوع جعبه دنده، پدال شیفتر و کلاچ دیده نمی‌شود و رانندگی با آن بسیار راحت است. LiveWire همچنین از کمترین لرزش، گرما و سروصدا برخوردار است و با مجموعه‌ای کامل از وسایل جانبی برقی، سنسورها و کنترل‌های لمسی قابل برنامه‌ریزی تجهیزشده است.
موتورهای الکتریکی بدون صدا هستند، اما هارلی دیویدسون نرم‌افزار ویژه‌ای برای آن درنظر گرفته و در مورد صدای این موتور می‌گوید: پیشرانه برقی آن صدایی جدید که در عین حال خاص هارلی دیویدسون است، تولید می‌کند.

نرم‌افزار ویژه
موتورهای الکتریکی بدون صدا هستند، اما هارلی دیویدسون نرم‌افزار ویژه‌ای برای آن درنظر گرفته و در مورد صدای این موتور می‌گوید: پیشرانه برقی آن صدایی جدید که در عین حال خاص هارلی دیویدسون است، تولید می‌کندموتورهای الکتریکی بدون صدا هستند، اما هارلی دیویدسون نرم‌افزار ویژه‌ای برای آن درنظر گرفته و در مورد صدای این موتور می‌گوید: پیشرانه برقی آن صدایی جدید که در عین حال خاص هارلی دیویدسون است، تولید می‌کند

این خبر را به اشتراک بگذارید