• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86421
+
-

ویژه برنامه های هفته آخر ماه صفردر میدان آیینی امام حسین ع

تلاوت زیارت عاشورا و تعزیه‌خوانی در جوار شهدای گمنام

تیتر یک
تلاوت زیارت عاشورا و تعزیه‌خوانی در جوار شهدای گمنام

در واپسین روزهای ماه صفر، مسئولان فرهنگسرای «عترت» اقدام به برگزاری برنامه‌های مذهبی در میدان آیینی امام‌حسین(ع) کرده‌اند. 
به گفته «مصطفی بیات» مدیر فرهنگسرای عترت، این برنامه‌ها از چهارم تا هفتم آبان‌ماه اجرا می‌شوند: «مراسم زیارت عاشورا، مهم‌ترین برنامه‌ای است که هفتم آبان ماه ساعت 16 با حضور عموم مردم در جوار مزار شهدای گمنام میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.» مراسم تعزیه‌خوانی از سوی گروه متوسلین حضرت زهرا(س) به مدت4 شب اجرا می‌شود. بیات در توضیح بیشتر می‌گوید: «تعزیه‌خوانی از جمله برنامه‌هایی بود که در ایام محرم و صفر در میدان آیینی امام‌حسین(ع) به همت گروه‌های مختلف اجرا و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد. بنابراین تصمیم گرفتیم اجرای مراسم تعزیه‌خوانی را تا آخرین روز صفر در برنامه‌های مذهبی و مناسبتی خود داشته باشیم.» این برنامه از چهارم تا هفتم آبان‌ماه پس از نماز مغرب و عشا اجرا می‌شود. مراسم سوگواری شهادت حضرت رسول(ص) پنجم آبان ماه ساعت 17 و مراسم مدیحه‌سرایی به مناسب شهادت امام رضا(ع) هفتم آبان‌‌ماه ساعت 17 در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود. 
برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن هم برنامه دیگری است که از 28 صفر به مدت 4 شب پیش از اذان مغرب اجرا می‌شود. بیات می‌گوید: «شرکت در این برنامه برای عموم مردم آزاد است و شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با حضور در میدان امام حسین(ع) در این محفل نورانی و قرائت جمعی کلام‌الله‌ مجید شرکت کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید