• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86405
+
-

حمله انتخاباتی با اسم رمز آمدنیوز

واعظی و آشنا در نهاد ریاست‌جمهوری تخریب‌ها علیه دولت را پاسخ می‌دهند

2هفته پس از بازداشت سرشبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز تلاش جریان رقیب برای تخریب دولت و طرح اتهامات امنیتی درخصوص همکاری با روح‌الله زم ادامه دارد. در رأس این تحرکات جواد کریمی‌قدوسی، نماینده تندروی مشهد و نزدیک به جبهه پایداری ابایی از طرح اسامی‌چهره‌های نهاد ریاست‌جمهوری ندارد و تاکنون نهاد قضایی نیز واکنشی به این اتهام‌افکنی‌ها نداشته است. او در رشته توییت اخیر خود صحبت‌های اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص موافقت رهبر انقلاب با لوایح FATF را نسبت دروغ خواند و آن را در نقطه مقابل پیروزی بزرگ سپاه در دستگیری روح‌الله زم قرار داد.

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در خط مقدم مواجهه با این تخریب‌ها رویارویی مستقیمی‌را با تندروها در فضای مجازی رقم زدند. آشنا در توییت اخیر خود به طرح 5سؤال درخصوص موضوع آمدنیوز پرداخت و نوشت «۵سؤال؛ -1 نامرد نیوزها چرا و چگونه متولد می‌شوند؟ -2 چگونه و به چه اخباری دسترسی پیدا می‌کنند و چگونه دروغ می‌سازند؟ -3 چرا افراد حقیقی و حقوقی دانسته آنها را بازی می‌دهند یا ندانسته از آنها بازی می‌خوردند؟ -4 هزینه این بازی‌های خطرناک برای ملت چقدر است؟ -5 چه باید کرد تا این بازی‌ها تمام شود؟» محمود واعظی نیز با بیان اینکه امروز کشور با یک دشمن جدی خارجی مواجه است به خبرآنلاین گفت: در آستانه انتخابات مجلس به‌صورت خیلی زودرس اتاق فکرهایی برای حمله به دولت ایجاد شده با این ذهنیت که هر چه به دولت حمله کنند توفیق‌شان در انتخابات بیشتر است و می‌توانند رأی مردم را جذب کنند درحالی‌که اشتباه می‌کنند.  او با یادآوری دستگیری روح‌الله زم، گفت: اینکه فردی که شبکه جنگ روانی علیه ایران درست کرده و به سرویس‌های اطلاعاتی مختلف پول می‌داده و با وجود محافظ شخصی با هوشمندی عزیزان سپاه دستگیر می‌شود باید عامل افتخار همگی ما به اقتدار امنیتی کشورمان باشد با این حال شاهدیم که عده‌ای این دستگیری را به موضوعی جناحی تبدیل کرده به ‌طوری که شاهدیم هر روز افرادی اتهاماتی علیه دیگری مطرح می‌کنند یا خبر از دستگیری افرادی می‌دهند که صحت ندارد. وی این اقدامات را جنگ روانی داخلی علیه دولت خواند و در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است موضع دولت در پاسخ به اتهامات و فضاسازی‌ها سکوت باشد؟ گفت: خیر اما باید هم ما و هم رسانه‌ها درباره نفرت و شایعه‌پراکنی‌ها علیه دولت توضیحات لازم را بدهیم تا مسائل شفاف شود؛ به‌طور مثال در پرونده روح‌الله زم مطرح کردند که عده‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری دستگیر شدند که سخنگوی محترم قوه قضاییه این ادعاها را تکذیب کرد، این بهترین فرصت است که رسانه‌ها از آقایی که این حرف را زده سؤال کنند که شما براساس چه مستنداتی این اظهارات را مطرح می‌کنید؟

قوه قضاییه برخورد کند

واعظی با بیان اینکه به‌صورت جدی از قوه قضاییه می‌خواهم با این موضوعات و شایعه پراکنی‌ها برخورد کند ادامه داد: اگر این حرف‌ها را به‌جای این آقایان که مارک فکری مشخصی داشته و در امنیت و مصونیت کامل به‌سرمی‌برند شخص دیگری زده بود چه بلایی سرش می‌آوردند؟ قوه قضاییه باید به‌عنوان مدعی العموم افرادی را که افکار عمومی را به هم ریخته و به ارگان رسمی کشور حمله می‌کنند احضار کرده و با آنها برخورد کند. اگر با 4 نفر از این افراد برخورد شود نفر پنجم دیگر این کار را نمی‌کند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره اینکه آیا دولت قصد شکایت در این زمینه را خواهد داشت یا خیر گفت: ما در گذشته هم شکایت کردیم اما شکایت‌هایی که می‌شود بستگی به فردی دارد که از او شکایت می‌شود، در برخی از شکایت‌هایی که می‌کنیم خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد البته در یک مورد نمی‌دانیم چه شده که اتفاقاتی افتاده اما در بقیه موارد شکایت ما همچنان بی‌نتیجه مانده است، البته برای موارد اخیر هم شکایت می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :