• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86387
+
-

قتل‌عام خانوادگی در سراوان

کوتاه از حادثه
قتل‌عام خانوادگی در سراوان


پلیس در تعقیب پسر جوانی است که در اقدامی جنون‌آمیز و با انگیزه‌ای نامعلوم 5نفر از اعضای خانواده‌اش را به رگبار گلوله بست و گریخت.
به گزارش همشهری، عقربه‌های ساعت 10:30شب پنجشنبه را نشان می‌داد که صدای شلیک‌های پیاپی گلوله در یکی از کوچه‌های شهر جالق شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان پیچید. صدا از خانه‌ای می‌آمد که پسر جوانی همراه با خواهران و نامادری‌اش در آنجا زندگی می‌کرد. صدای گلوله‌ها ترس و وحشت را به جان همسایه‌ها انداخته بود، اما هیچ‌کس نمی‌دانست در این خانه چه اتفاقی افتاده است. از سویی هیچ‌کس جرأت نداشت در خانه را بزند و جویای احوال ساکنان آنجا شود. لحظاتی بعد وقتی تیراندازی تمام شد ناگهان در باز شد و پسر جوان خانواده درحالی‌که اسلحه به‌دست داشت، خارج شد. این موضوع نشان می‌داد به‌احتمال زیاد عامل تیراندازی او است، اما هنوز مشخص نبود چه‌کسی در این حادثه قربانی شده است.
وقتی پسر جوان از آنجا دور شد همسایه‌ها همزمان با اعلام ماجرا به پلیس تلاش کردند تا وارد خانه شوند. آنها در اتاق‌های خانه با صحنه‌ای باورنکردنی روبه‌رو شدند. در یکی از اتاق‌ها پیکر بی‌جان نامادری پسر جوان افتاده بود. هنوز هیچ‌کس از سرنوشت خواهران او اطلاعی نداشت تا اینکه وقتی همسایه‌ها وارد اتاق دیگری شدند با 4جسد دیگر مواجه شدند. 3قربانی خواهران پسر جوان بودند که بین 5تا 20سال داشتند، اما چهارمین نفر دختر جوانی بود که به‌عنوان مهمان به آنجا رفته بود.
درست در همین لحظات بود که نخستین گروه از مأموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات جنایی آغاز شد. هیچ‌کس از جوان مسلح اطلاعی نداشت و معلوم نبود به کجا گریخته است، اما شواهد اولیه حاکی از آن بود که او عامل این جنایت هولناک است. با اینکه هیچ سوءسابقه‌ای از او در پلیس ثبت نشده بود، اما شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که او با خانواده‌اش دچار اختلاف شده بود و به‌احتمال زیاد همین اختلافات منجر به این جنایت شده است.
سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: همکارانم دقایقی پس از این جنایت در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. آن طور که شاهدان گفتند پسر جوان پس از جنایت از خانه خارج شده و به مکان نامعلومی گریخته است؛ با این حال شناسایی مخفیگاه او و دستگیری‌اش در دستور کار قرار گرفته است. وی در ادامه گفت: هنوز به‌طور قطعی انگیزه این جنایت مشخص نیست و همکارانم مشغول تحقیق در این‌باره هستند اما محتمل‌ترین فرضیه، اختلافات خانوادگی است. به‌حدی که متهم نامادری و 3خواهرش را که 5، 14و 20ساله بودند با شلیک گلوله به قتل رساند و حتی به دختر جوانی که مهمان‌شان بود نیز رحم نکرد.
به گفته فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم‌اکنون چند گروه از مأموران به‌دنبال دستگیری متهم فراری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید