• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86383
+
-

تصادف ساختگی و اخاذی شغل 4مرد تبهکار بود

تصادف ساختگی و اخاذی شغل 4مرد تبهکار بود


4مرد شرور با ایجاد تصادف‌های ساختگی با ماشین‌های مدل بالا و خودروی راننده‌های جوان از آنها اخاذی می‌کردند. آنها با این ترفند یک سال توانستند ده‌ها نفر را سرکیسه کنند اما سرانجام دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از چندی قبل با شکایت چند نفر از شهروندان آغاز شد. شاکیان مدعی بودند چند نفر در جریان تصادفی ساختگی از آنها اخاذی کرده‌اند. یکی از آنها گفت: سوار ماشینم بودم و با سرعتی نسبتا کم از خیابان رد می‌شدم که مردی هنگام عبور از عرض خیابان به من نزدیک شد. با اینکه من سرعتم کم و حواسم جمع بود که با او برخورد نکنم اما او دستش به آینه بغل ماشینم برخورد کرد. با خودم گفتم احتمالا موضوع مهمی نیست و به مسیرم ادامه دادم اما کمی جلوتر ناگهان یک پرشیا که 4سرنشین داشت و همان مرد هم سوارش بود جلویم پیچید. هر4نفر پیاده شدند و سراغم آمدند. ‌گفتند می‌زنی و فرار می‌کنی؟ فقط دست آن مرد، آن هم به آرامی به آینه ماشینم خورده بود اما او دستش را گرفته بود و وانمود می‌کرد که آسیب شدیدی دیده است. آنها دوره‌ام کردند و گفتند باید با پلیس تماس بگیریم. هر کدام حرفی می‌زدند تا اینکه یکی از آنها من را کنار کشید و پیشنهاد کرد مبلغی پول به آن مرد بدهم تا ماجرا تمام شود. من هم قبول کردم و با دادن پول آنها دست از سرم برداشتند و رفتند. ولی بعد متوجه شدم که همه این کارها نقشه‌ای برای اخاذی بود.
حرف‌های بقیه شاکیان هم شبیه به اظهارات این مالباخته بود. حتی چند نفر از آنها مدعی بودند که متهمان از آنها زورگیری کرده‌اند. از سویی مشخصاتی که آنها از 4متهم اعلام می‌کردند شبیه یکدیگر بود و نشان می‌داد همگی در دام اعضای یک باند تبهکاری گرفتار شده‌اند. در این شرایط با مشخصاتی که شاکیان در اختیار پلیس قرار دادند تحقیقات آغاز شد و چند روز بعد مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی موفق شدند 4متهم را در مخفیگاه‌شان واقع در خیابان خلیج‌فارس دستگیر کنند.
آنها که همگی اعضای یک خانواده هستند در بازجویی‌ها به‌دست داشتن در چندین فقره تصادف ساختگی و اخاذی اعتراف کردند. متهم اصلی که مردی 45ساله است در اعترافاتش گفت: از یک سال قبل با ترفند تصادف ساختگی از رانندگان خودروهای عبوری در مناطق سعادت آباد، پونک، جنت‌آباد، تهرانسر، اتوبان آزادگان و... زورگیری و اخاذی می‌کردیم. بیشتر سوژه‌هایمان را از بین خودروهای لوکس و گرانقیمت یا رانندگان جوان انتخاب و طوری رفتار می‌کردیم که آنها متوجه ساختگی بودن تصادف نشوند. متهم در ادامه گفت: معمولا با کوبیدن عمدی دست خود به آینه  بغل خودرو و با داد و فریاد وانمود می‌کردیم که دست‌مان آسیب دیده و در ادامه طبق نقشه خودرو را متوقف می‌کردیم و اگر او فرار می‌کرد با خودروهایمان که معمولا پراید، پرشیا، سمند یا پژو405بود او را تعقیب و در نهایت از او اخاذی می‌کردیم.
سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر از صدور مجوز انتشار تصاویر بدون پوشش 4متهم از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34تهران خبر داد و از شهروندانی که با این شیوه از آنها اخاذی شده دعوت کرد برای شناسایی متهمان و ثبت شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. به گفته وی هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :