• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86382
+
-

مرگ 39مهاجر چینی درکانتینر یخچال‌دار

مرگ 39مهاجر چینی درکانتینر یخچال‌دار


کالبدشکافی برای مشخص کردن علت مرگ 39مهاجر چینی که اجسادشان در کانتینر یک تریلی در انگلیس پیدا شده بود، آغاز شده است. این در حالی است که احتمال می‌رود روشن شدن یخچال کانتینر و پایین آمدن دما تا 25درجه سانتیگراد باعث مرگ قربانیان شده است.
به گزارش همشهری به نقل از سی‌ان‌ان، حدود ساعت1:30 بامداد چهارشنبه به وقت محلی، مأموران پلیس انگلیس در شهر اسکس در شرق این کشور کامیون کانتینرداری را متوقف کردند که راز هولناکی در آن نهفته بود. در داخل کانتینر کامیون که مجهز به یخچال بود، اجساد 39نفر ازجمله 8زن و یک نوجوان پیدا شد که در بررسی‌های اولیه معلوم شد همگی آنها جانشان را از دست داده‌اند. به گفته پلیس انگلیس، تحقیقات نشان می‌دهد که قربانیان همگی چینی هستند و این یعنی احتمالا پای قاچاقچیان انسان در میان است. به‌دنبال این کشف هولناک، تحقیقات برای مشخص شدن هویت قربانیان و اینکه آنها چگونه وارد این کانتینر شده‌اند آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که کانتینر یخچال‌دار ساعت2:30 بعدازظهر سه‌شنبه وارد زیبروگه بلژیک شده است. ساعتی بعد این کانتینر با یک کشتی راهی بریتانیا شده و پس از چند ساعت به بندر پرفلیت در شرق لندن رسیده و نیم ساعت پس از آن، کانتینر یخچال‌دار روی یک کامیون قرمزرنگ اسکانیا قرار گرفته و بندر را ترک کرده و درنهایت ساعت1:30 بامداد چهارشنبه به شهر اسکس رسیده و در آنجا راز آن فاش شده است.
با این اطلاعات، تحقیقات در بندر زیبروگه بلژیک، جایی که این کانتینر در کشتی قرار گرفته بود، آغاز شد. به‌گفته دادستان فدرال بلژیک، هنوز معلوم نیست که قربانیان در بندر زیبروگه وارد کانتینر شده‌اند یا در جای دیگری. با این حال پیش از این نیز سابقه داشته که این بندر مورد سوءاستفاده قاچاقچیان انسان قرار بگیرد و آنها برای قاچاق مهاجران غیرقانونی به انگلیس از این بندر استفاده کنند. هم‌اکنون نیز تمرکز ما بر این است که مشخص شود چه کسانی پشت‌پرده این ماجرا بوده‌اند و در این جنایت نقش دارند.
اظهارات دادستان فدرال بلژیک در حالی بیان می‌شود که مدیر بندر زیبروگه به سی‌ان‌ان گفته بعید است که قربانیان در این بندر سوار کانتینر شده باشند. چون مهر و موم کانتینر هنگام ترک بندر دست‌نخورده بود و پیش از انتقال به کشتی، کنترل شده بود.
همزمان با کشف اجساد 39قربانی بی‌گناه در داخل کانتینر، دستور بازداشت راننده کامیون اسکانیا که این کانتینر را حمل می‌کرده صادر شد. این مرد 25ساله اهل ایرلند شمالی به جرم قتل دستگیر شد و به‌دنبال آن مأموران پلیس راهی 2خانه در ایرلند شمالی که این مرد به آنجا رفت‌وآمد داشت شدند و آنجا را به امید پیدا کردن سرنخی از این جنایت هولناک جست‌وجو کردند. چرا که احتمال دارد راننده 25ساله با روشن کردن یخچال کانتینر باعث یخ‌زدن و مرگ مهاجران بی‌گناه شده باشد. هم‌اکنون اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل و کالبدشکافی آنها آغاز شده تا علت قطعی مرگ این افراد مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید