• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86380
+
-

کافه مجلس

   لیست آقازاده‌ها از وزیر تا سردار
محمود صادقی، نماینده تهران گفت: برخی نماینده‌های مجلس در ماجرای بورسیه‌ها معرفی‌کننده بودند، من الان سربرگ‌هایشان را دارم. او درباره بحث بورسیه‌ها که مدتی پیش جنجالی شد به اعتماد آنلاین گفت: 98نفر از آقازاده‌ها در لیست بورسیه‌های غیرقانونی حضور دارند.

   مطهری: اسم من را خط زدند 
علی مطهری، نماینده تهران طی اظهاراتی گفت: فساد اقتصادی در هیچ کدام از مسئولان رده بالای کشور و نظام وجود ندارد و همه این مسئولان پاکدست هستند ولی وجود فساد در برخی مسئولان رده پایین غیرقابل انکار است. نبود نظارت دقیق مسئولان و دست‌اندرکاران ذیربط، مجلس و نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات در بروز فساد اقتصادی مؤثر است. رسانه‌ها در برخی موارد مسائل مربوط به فساد اقتصادی را به‌صورت نادرست و خلاف واقع درشت‌نمایی کرده و به‌گونه‌ای جلوه داده‌اند که گویی همه در حال تاراج اموال هستند. وی همچنین افزود: در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی من از جریان اصولگرا فاصله نگرفتم بلکه آنها اسمم را از لیست خود خط زدند و جریان اصلاح‌طلب در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اسم من را وارد لیست خود کرد ولی من نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا هستم.

   اسامی نجومی‌بگیران اعلام شود
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اسامی نجومی‌بگیران و دستگاه‌هایی که به کارکنان خود حقوق نامتعارف می‌دهند، باید به صراحت در مجلس اعلام شود. او با اشاره به استمرار پرداخت‌‍‌های نجومی در دولت، گفت: مردم نمی‌توانند بپذیرند که برخی افراد در کشور صرفاً با یارانه زندگی خود را بگذرانند و در مقابل افرادی خاص در دستگاه‌های دولتی حقوق نجومی دریافت کنند. وی تصریح کرد: در قانون به صراحت آمده است که حداکثر حقوق باید نهایتا 7 برابر حداقل حقوق باشد و همه دستگاه‌های دولتی هم مکلف به اجرای این قانون هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید