• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 2 آبان 1398
کد مطلب : 86297
+
-

جنگ سرخابی‌ها و جنوبی‌ها

4روز بعد از پایان هفته هفتم لیگ برتر، هفته هشتم این لیگ فردا (جمعه) در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و هشتمین بازی که جدال شهرخودرو و گل‌گهر است به‌دلیل شهادت امام‌هشتم 3هفته به تعویق می‌افتد. در مهم‌ترین بازی‌های فردا سپاهان میزبان سایپاست و تراکتور هم به زمین نفت آبادان می‌رود. پرسپولیس و استقلال هم با 2تیم استان بوشهر بازی می‌کنند.
  ماشین‌سازی-نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان، پدیده شگفتی‌ساز لیگ تا این مقطع بوده و با 11امتیاز و بدون شکست همه را غافلگیر کرده است. در مقابل اما ماشین‌سازی کمتر از انتظار نتیجه گرفته است. تیم رسول خطیبی هفته گذشته در خانه مغلوب فولاد شد و برای دومین هفته متوالی در خانه خودش بازی می‌کند. آمار ماشین‌سازی در 4بازی خانگی 2برد و 2باخت بوده و پنجمین بازی خانگی آنها مقابل تیمی است که در 3بازی خارج از خانه‌اش حتی به سپاهان و نفت آبادان هم نباخته است.
  سپاهان- سایپا
در اصفهان تمامی شرایط برای سپاهان مهیاست، به‌جز یک چمن خوب و باکیفیت برای میزبانی از رقبا. چمن ورزشگاه نقش‌جهان مشکلات زیادی پیدا کرده و زردپوشان قصد دارند مثل سال‌های گذشته به ورزشگاه فولادشهر برگردند. آنها فردا از ساعت16:45میزبان سایپا هستند تا یکی از آخرین بازی‌های خود را در نقش‌جهان برگزار کنند. سایپا هر 4بازی اخیرش را باخته و در آخرین بازی هم 4گل دریافت کرده تا کاملا حریف آسانی برای سپاهان به‌نظر برسد. تیم قلعه‌نویی در این بازی مهدی کیانی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد؛ مناسب‌ترین بازی برای محروم شدن بازیکنی که کارت زیاد می‌گیرد و در طول فصل سه چهار بازی را از دست می‌دهد.
 پیکان - ذوب‌آهن
هر دو تیم در هفته گذشته شکست خورده‌اند. حسین فرکی به پرسپولیس باخته و منصوریان به شهرخودرو، اما وضعیت منصوریان خیلی بدتر از فرکی است. ذوب‌آهن هنوز نخستین پیروزی‌اش را در لیگ‌ نوزدهم دشت نکرده و پیروزی مقابل پارس‌جنوبی در جام‌حذفی هم با شکست خانگی مفتضحانه مقابل مس کرمان دسته اولی کاملا پاک شد. شمارش معکوس برای اخراج منصوریان آغاز شده و برای فرار از این شرایط، بازی در مقابل ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ شاید فرصت خوبی باشد.
  شاهین بوشهر- پرسپولیس
پرسپولیس بالاخره سریال بازی‌های سختش در 6هفته ابتدایی را پشت‌سر گذاشت و از تونل وحشت خارج شد. تیم کالدرون در نخستین گام بعد از آن هفته‌ها، پیکان را با یک نتیجه خفیف شکست داد و حالا منتظر بردهای بعدی است. شاهین بوشهر، میزبان فردای پرسپولیس از 7بازی فقط یک‌امتیاز گرفته است. شاهین جزو 3تیمی است که هنوز پیروز نشده‌اند و پرسپولیس تنها تیمی است که حتی یک مساوی هم نداشته. بنابراین اگر هیچ‌یک از 2تیم سنت‌شکنی نکنند، این بازی با پیروزی سرخپوشان به پایان خواهد رسید. پرسپولیسی‌ها که کاملا از جونیور ناامید شده‌اند در این بازی مهدی عبدی را هم به‌دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارند. بنابراین برای خط‌حمله این تیم فقط علیپور باقی می‌ماند و احتمالا وحید امیری به‌عنوان زوج او در خط‌حمله قرار می‌گیرد. شاهین هنوز جانشینی برای ویسی انتخاب نکرده و مهرداد کریمیان این تیم را هدایت می‌کند.
  فولاد - نساجی
رویارویی جواد نکونام با تیم سابقش از دوئل‌های جذاب هفته هشتم است. نکونام که نساجی را به لیگ‌برتر آورد و یک نیم‌فصل هم با این تیم بود، فردا برای نخستین‌بار بعد از جدایی‌اش روبه‌روی نساجی قرار می‌گیرد. فولادِ نکونام فصل را خوب آغاز نکرد اما کم‌کم اوج گرفت و در 4هفته اخیر 10امتیاز به‌دست آورده است. نساجی اما بعد از نتایج خوب هفته‌های ابتدایی چندهفته‌ای است از فرم خارج شده و در نتیجه‌گیری ناکام بوده است. تیم محبوب مازندران 2هفته است از خانه خارج نشده اما طی 2بازی در قائمشهر فقط یک‌امتیاز گرفت و هیچ گلی هم نزد.
  نفت آبادان- تراکتور
یک دوئل بالای جدولی بین 2تیم پرطرفدار و جذاب از جنوب و شمال غرب. تراکتور فصل گذشته 2بار به آبادان رفت و هر 2بار شکست خورد که باخت در جام‌حذفی خیلی پرحاشیه‌تر و خبرسازتر از شکست در لیگ بود. تراکتور آن روز با جان توشاک در آبادان 3 بر یک پیش افتاد اما در دقایق پایانی این برد را با تساوی 3-3 عوض کرد و نهایتا در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد. این‌بار اما تراکتور با اوضاع خوب و فرم ایده‌آل به آبادان رفته است. تیم مصطفی دنیزلی یکی از 2صدرنشین لیگ است و هر 4بازی اخیرش را هم با پیروزی پشت‌سر گذاشته. تراکتور بعد از برد 4 بر صفر در زمین نساجی، در ورزشگاه تختی آبادان هم به‌دنبال پیروزی و ماندن در کنار سپاهان است. البته تیم اسکوچیچ هم هنوز شکستی در خانه نداشته و به متوقف کردن تراکتور بسیار امیدوار است.
 استقلال- پارس‌جنوبی
آبی‌پوشان بدشانسی‌های هفته‌های اول را حسابی فراموش کرده‌ و 4بازی اخیرشان را در لیگ و حذفی برده‌اند. برای ادامه این روند، پارس‌جنوبی حریف مناسبی به‌نظر می‌رسد؛ تیمی که در 7بازی فقط یک برد دارد و خارج از خانه‌اش فقط یک‌امتیاز به‌دست آورده است. استقلالی‌ها هر چقدر بابت برد 4 بر صفر مقابل سایپا خوشحال و امیدوار شده‌اند، به همان اندازه غصه‌دار مصدومیت شجاعیان در این بازی هستند. هافبک همه‌کاره استقلال ادامه فصل را از دست داد و حالا باید دید آبی‌ها برای پرکردن جای خالی او در میانه میدان چه تدبیری دارند. تیم استراماچونی اگرچه در جدول لیگ، هشتم است اما در جدول فنی سایت متریکا از 4تیم بالای سرش عملکرد بهتری داشته و بعد از 3تیم صدرنشین در رتبه چهارم قرار دارد. آبی‌ها 169دقیقه است گل نخورده‌اند که این بالاترین زمان بسته‌ماندن دروازه این تیم از ابتدای فصل تا‌کنون بوده است!

این خبر را به اشتراک بگذارید