• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86279
+
-

آموزش تفکیک پسماند در مدارس

پسماند
آموزش تفکیک پسماند در مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از اجرای برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در مبدا از ابتدای سال تحصیلی در مدارس سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، صدر‌الدین علیپور با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگسازی‌ مدیریت صحیح پسماند برای اقشار مختلف جامعه، اظهار داشت: مهدها و مراکز آموزشی ازجمله گروه‌های هدف هستند که ارائه آموزش‌های مرتبط با پسماند به این قشر، زمینه‌ساز فرهنگسازی‌ در بین خانواده‌ها خواهد شد. علیپور در ادامه تصریح کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی، غرفه‌های بازیافت و اجرای گروه نمایش با مقوله آموزش اصول حفاظت از محیط‌زیست با محوریت مدیریت مطلوب پسماند از روش‌های آموزشی است که هر ساله با شروع ‌ماه مهر در مدارس به اجرا درمی‌آید. او با اشاره به تمهیدات این سازمان برای فرهنگسازی‌ و آموزش تفکیک پسماند از مبدأ در بین دانش‌آموزان گفت: تنظیم تقویم آموزشی و توزیع اقلام تشویقی در مدارس توسط ادارات مدیریت پسماند، توزیع مخازن ویژه پسماند توسط این سازمان در بین مناطق 22گانه، برگزاری تئاترهای آموزشی با محتوای تفکیک پسماند از مبدأ در مدارس و... ازجمله برنامه‌های این سازمان در زمینه انتشار فرهنگ تفکیک در مبدأ در مدارس است.

علیپور ضمن دعوت از تمامی شهروندان برای پیوستن به پویش «#پس از این» که در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند و تکمیل آموزش‌های ارائه شده به شهروندان توسط این سازمان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند پس از پیوستن به این کمپین از امکانات آموزشی آن بهره‌مند شوند. فاز دوم این کمپین اختصاص به موضوع آموزش مدیریت پسماند در مدارس داشته که در این فاز به انتشار مطالب آموزشی در زمینه «چطور دانش‌آموز محیط‌زیستی باشیم» پرداخته است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه خاطرنشان کرد: با شروع‌ ماه مهر و فصل آغاز به‌کار مدارس کارشناسان اطلاع‌رسانی ادارات مدیریت پسماند مناطق طبق برنامه زمانبندی شده در مدارس حضور یافته و با ارائه آموزش‌های چهره به چهره و گروهی با استفاده از ابزارهای کمک‌آموزشی و همراه با بازی (به اقتضای سن مخاطب) اقدام به آموزش مفاهیم مرتبط به تفکیک زباله در مبدأ می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید