• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86278
+
-

نوسازی 5هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال

حمل‌و‌نقل
نوسازی 5هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی 5هزار دستگاه تاکسی فرسوده به واسطه ارائه تسهیلات 40میلیون تومانی با بهره 4درصد تا پایان سال خبر داد.
به گزارش همشهری، علیرضا قنادان با اعلام اینکه روز گذشته مراسم امضای تفاهمنامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر توسط شرکت ایران‌خودرو برگزار شد، عنوان کرد: این مراسم با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت برگزار شد. وی با بیان اینکه در این مراسم از 2 طرح مهم رونمایی شد، تصریح کرد: در طرح اول، به‌طور نمادین نخستین گروه متقاضی تاکسیرانانی که برای استفاده از تسهیلات 40میلیونی کم‌بهره ثبت‌نام کرده بودند، خودروهای خود را دریافت کردند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد طرح دوم، بیان کرد: نخستین سری از خودروهای سمند پایه گازسوز به‌صورت شرکت مالکی واگذار شد. یک شرکت سرمایه‌گذار این دسته از خودروهای سمند را با استفاده از منابع تسهیلات ماده 12قانون خریداری کرد. وی افزود: این خودروها از صرفه‌جویی ناشی از تغییر سوخت استفاده می‌کنند و همچنین دولت یارانه‌هایی را برای آنها درنظر گرفته است.
قنادان با اعلام اینکه قرارداد این خودروها با شرکت سرمایه‌گذار به‌صورت شرکت مالکی منعقد شده، گفت: همچنین ثبت‌نام 125راننده به‌منظور دریافت تسهیلات 40میلیون تومانی در سری اول انجام شده است. امروز از این تعداد راننده، 65دستگاه خودرو تحویل داده شد. به محض تکمیل وجوه نیز خودروها تحویل افراد داده خواهد شد. وی از نوسازی 5هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال به‌صورت ارائه تسهیلات 40میلیون تومانی خبر داد و گفت: با شرکت ایران‌خودرو در این زمینه به توافق رسیده‌ایم و قرار شد که قراردادهای ذیل این موضوع حداکثر به‌مدت 2هفته میان شهرداری تهران و شرکت ایران‌خودرو منعقد شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان نسبت به اجرای این توافقنامه اظهار امیدواری و عنوان کرد: در گذشته نوسازی تاکسی‌ها از ریل خارج شده بود اما انعقاد این قرارداد موجب به جریان افتادن نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید