• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86217
+
-

درخواست ۵۰۰روستا برای شهرشدن

خبر
درخواست ۵۰۰روستا برای شهرشدن


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از درخواست ۵۰۰روستاشهر برای تغییر وضعیت به شهر خبر داد و گفت: در بخش اشتغال روستاییان که یکی از طرح‌های بسیار خوب و مترقی دولت بود، بیش از ۴۰درصد از مجریان طرح اشتغال در مناطق روستایی زنان هستند و این نخستین‌بار است که با چنین آماری مواجه هستیم. به گزارش ایلنا، محمد امید (معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور) درباره تدابیر درنظر گرفته شده برای فعالیت اقتصادی زنان روستایی گفت: در روستاها زنان به نظام اقتصادی خانواده کمک می‌کنند و همه در داشته‌های خانواده مشترک هستند. معمولا در بسیاری از استان‌های کشور محور کار در دست زنان است و ما منکر این موضوع نیستیم، اما همانطور که گفتم در روستاها اگر دام، زمین و هر چیزی که وجود داشته باشد، متعلق به همه خانواده است.
وی ادامه داد: در پروژه‌های قبلی اقتصادی در بهترین شرایط نرخ مشارکت زنان به ۲۰درصد می‌رسید، اما در این طرح، زنان در بیش از ۴۰درصد از طرح‌های اجرا شده یا مجری طرح هستند و یا به‌عنوان سرمایه‌گذار حضور دارند. او با اشاره به طرح اشتغال روستایی در روستاها با هدف مهاجرت معکوس به روستاها گفت: مهم‌ترین مطالبه جامعه زنان روستایی و زنان تحصیلکرده در روستاها اشتغال و کار است. معتقدم زنان در جامعه ایران در یک مقطع‌ گذار قرار گرفته‌اند و آرام، منطقی و با جدیت بدون اینکه بخواهند آسیبی به کیان جامعه وارد شود، در مشاغلی که توانمند هستند، فعالیت می‌کنند.
امید با بیان اینکه مجری بسیاری از استارتاپ‌های روستایی زنان هستند، تصریح کرد: متولی بیش از ۶۰درصد از طرح‌های بوم‌گردی زنان هستند. در 30 سال پیش شاید کسی باور نمی‌کرد، روزی زنان جایگاه بیشتری در دانشگاه‌ها داشته باشند، اما امروز می‌بینیم آمار قبولی دختران در دانشگاه بیش از پسران است و این نشان‌دهنده این است که زنان به‌دنبال پیدا کردن جایگاه اجتماعی و اقتصادی مطلوب هستند و انصافا هرجا که زنان جایگاه خود را پیدا کردند، جامعه با امنیت و اعتماد بیشتری توانسته کار خود را پیش‌ ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :