• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86215
+
-

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به مصوبه مجلس درباره حذف تنوع مدارس:

اکنون هم فقط مدارس دولتی و غیردولتی داریم

گزارش
اکنون هم فقط مدارس دولتی و غیردولتی داریم


وزیر آموزش و پرورش از رایزنی با وزیر بهداشت برای غربالگری و شناسایی کودکان اوتیسم در سنین کودکی خبر داد.
به گزارش مهر، محسن حاجی‌میرزایی گفت: در آموزش و پرورش بر این باور هستیم که تحقق واقعی تربیت بدون مشارکت مؤثر خانواده‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. وی ادامه داد: امروز به‌دلیل شرایط خاص جامعه و سرعت پیشرفت علم جریان تربیت باید به‌طور مؤثر میان خانواده و دانش‌آموز برقرار باشد در غیر این صورت با کاستی و اختلال مواجه هستیم.
حاجی میرزایی درباره گلایه‌هایی که خانواده‌ها به دانش‌آموزان اوتیسمی در مدارس دارند، اظهار کرد: اخیرا برآوردی از میزان افراد مبتلا به اوتیسم داشتم و تعدادی که در مدارس عادی و با نیازهای ویژه تحصیل می‌کنند را شناسایی کردیم؛ بر همین اساس با وزیر بهداشت رایزنی کردیم تا غربالگری و شناسایی افراد در سنین کودکی از طریق وزارت بهداشت انجام شود و در این مسیر همکاری مختلفی با وزارت بهداشت خواهیم داشت که متناسب با شناسایی حاصل شده فرصت‌های آموزشی را گسترش می‌دهیم.وزیر آموزش و پرورش افزود: نمونه‌های خوبی برای آموزش به این کودکان وجود دارد که با آموزه‌های مفید می‌توانیم این افراد را به زندگی عادی برگردانیم.
وی به موضوع ساماندهی سرویس دانش‌آموزان هم اشاره و بیان کرد: در این مدت اختلالی برای ساماندهی سرویس مدارس دریافت نکردم چرا که خانواده‌ها می‌دانند در هفته‌های اول سال تحصیلی تا نظم لازم برقرار شود مشکلاتی داریم البته وزارت کشور و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش تمهیداتی برای ساماندهی سرویس مدارس اندیشیده‌اند.
 وزیر آموزش و پرورش درباره حل مشکل کمبود معلم و جذب نیروی جدید اظهار کرد: در مواردی که کمبود معلم جبران نشود قانون به ما اجازه داده است تا از طریق به کارگیری معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش دبستانی و آموزش‌دهندگان سوادآموزی این نقیصه را رفع کنیم و آنها تبدیل وضعیت شوند. وی ادامه داد: برای انجام این کار در قانون چند قید داریم که جنسیت، منطقه و دروس مورد نیاز لحاظ شود؛ بر همین اساس بخشی از نیروهای مناطق از طریق همین تبدیل وضعیت تامین شده‌اند.
حاجی‌میرزایی درباره سازوکار آموزش و پرورش برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان و اجرای رتبه‌بندی آنها گفت: مکرر این موضوع را گفته‌‌ام که اجرای رتبه‌بندی معلمان قطعی است، اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی شده است و آیین‌نامه آن در نوبت طرح در دولت است که به محض تصویب در دولت اجرایی خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر زمان که این طرح اجرا شود اعمال آن از ابتدای مهر خواهد بود یعنی معلمانی که از اول مهر با ما همکاری می‌کنند در طرح رتبه‌بندی شرکت‌ خواهند کرد و متناسب با رتبه‌ای که دارند از امتیازاتی برخوردار می‌شوند.
وی درباره طرح کاهش تنوع مدارس و موضع آموزش و پرورش در این مورد گفت: در حقیقت اکنون هم همان دو نوع مدارس دولتی و غیردولتی را داریم؛ درباره تنوع هرکدام در دوره‌های زمانی مختلف و بنا بر مقرراتی اجرا شده است، در نتیجه هر کدام که مقررات آن وجود داشته باشد اما شرایط آن منقضی شده باشد می‌توان برای حذف آن اقدام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید