• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86214
+
-

آشپزخانه دانشگاه‌ها صنعتی می‌شوند


رئیس سازمان امور دانشجویان از صنعتی شدن آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها تا پایان سال۹۹ خبر داد و گفت: امیدواریم با ارتقای کیفی و بهداشتی آشپزخانه‌ها شاهد تکرار نمونه‌هایی مانند علم و صنعت نشویم.
به گزارش مهر، مجتبی صدیقی افزود: صندوق رفاه دانشجویان یک مقدار از اعتباراتش کاهش یافته؛ بنابراین اولویت‌های خود را در بحث خوابگاه‌ها، سلف و تغذیه دانشجویان قرار داده و بحث کارآفرینی و تربیت بدنی در اولویت اول صندوق نیست، ولی معتقد به حذف آن نیستیم.
وی ادامه داد: تعداد آشپزخانه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه که در رتبه پایین قرار دارند مقداری قابل توجه است؛ بنابراین دانشگاه و صندوق رفاه برنامه‌ریزی کرده که تا پایان دولت، هدف نهایی را ارتقای آشپزخانه و خوابگاه‌ها قرار دهند و دراین زمینه برنامه‌ریزی کنند. صدیقی افزود: با توجه به نیاز این دانشگاه، استثنائا صندوق رفاه مصوبه‌ای از هیأت امنای صندوق دریافت کند و هرچقدر این دانشگاه بازگشت اجاره‌بها داشت حدود ۸۰درصد آن به دانشگاه بازگردانده شود.
وی ادامه داد: در سفر به استان‌های مختلف، بازدیدهایی از واحدهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشتم، دانشجویان این دانشگاه، اغلب از دانشجویان سطح متوسط جامعه هستند و البته توقعات کمتری نیز دارند و نگرانی‌های دیگر فارغ‌التحصیلان درباره اشتغال در بین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار کمتر است.
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بازار کار ما به نیروهای آچار به‌دست نیاز دارد، افزود: امسال حدود ۱۷۰هزار دانشجو به جمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بدون اینکه منابع جدی در این دانشگاه افزایش یابد، اضافه شده است؛ برای جبران این عقب‌ماندگی ضرورت دارد که سازمان امور دانشجویان و سازمان برنامه و بودجه به نیازهای این دانشگاه توجه ویژه‌ای داشته باشند. وی ادامه داد: سازمان امور دانشجویان باید به‌صورت متمرکز وارد شده و کار را جلو ببرد و در این خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صندوق رفاه دانشجویان باید یک برنامه زمانبندی شده تهیه کرده و با همفکری برنامه‌ها را پیش ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید