• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86207
+
-

در حاشیه سیاست

  اصولگرایان آرای خاکستری را جذب می‌کنند
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگویی ویدئویی با اعتمادآنلاین، با تأکید بر ریزش سبد رأی اصلاح‌طلبان گفت: کسانی که به امید کارآمدی در انتخابات شرکت کرده و به اصلاح‌طلبان رأی داده بودند، طبعاً دلزده خواهند شد. او گفته است: با توجه به اتفاقاتی که در 2دوره ریاست‌جمهوری آقای روحانی و یک دوره مجلس دهم رخ داده، نوعی عدول از جریان اصلاحات رخ خواهد داد و عدول از اصلاح‌طلبی نشانگر این است که بخشی از آرای اصلاح‌طلبان و بخشی از مشارکت که به‌دلیل «تکرار می‌کنم» اتفاق افتاد، کاهش پیدا می‌کند. این نماینده ادوار مجلس معتقد است: آرای جریان اصولگرا در این دوره افزایش می‌یابد و اصولگرایان می‌توانند آرای خاکستری را در این دوره به‌خود جلب کنند.

  آیت‌الله جنتی روحیه جوانی دارد
سیامک ره‌پیک، عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان مبنی بر لزوم جوانگرایی در کشور گفت: اجازه دهید یک شوخی کنم. آیت‌الله جنتی روحیه جوانی دارند؛ یعنی خیلی از جوان‌ها که امروز مسئولیت دارند، هر روز سر کار نمی‌روند اما ایشان هر روز سر کار هستند. صبح زود می‌آیند، بعضی از جلسات‌شان هم در پایان غروب برگزار می‌شود، به‌ اضافه اینکه قم و جاهای مختلف هم جلسه دارند. این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین به انتخاب یک جوان در شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: در دوره جدید یک حقوقدان جوان به شورای نگهبان وارد شد که به قول خودش نه انقلاب را دیده و نه امام را، دیگر از این جوان‌تر نمی‌شد که وارد شورا شود.(اعتماد آنلاین)

  دولت احمدی‌نژاد رکورددار پمپاژ فساد به اقتصاد 
حسن عابدی‌جعفری، وزیر بازرگانی دوران جنگ در گفت‌وگو با خبرآنلاین، گفته است: از ابتدای دهه ۷۰ به این سمت زمینه و زاویه بروز فساد در کشور بیشتر شد اما در دولت نهم و دهم بیشترین پمپاژ فساد به اقتصاد کشور صورت گرفت. یک دلیل آن این بود که در آن دولت اصلاً متوجه نبودند که اقتصاد کشور چه ویژگی‌هایی دارد و چه آفت‌های آن را تهدید می‌کند؟ اصلاً متوجه نبودند اقتصاد کشور از چه تشکیل‌شده و چه بیماری‌هایی دارد؟ درست همان چیزهایی را که باید منع می‌کردند تا این بیمار استفاده نکند به اقتصاد بیمار کشور تحمیل کردند.

  تکذیب خودکشی دختر سفیر
سفارت ایران در مسکو خبر خودکشی دختر سفیر ایران را تکذیب کرد. خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشته بود: برخی خبر‌ها حاکی از آن است که دختر سفیر ایران در مسکو از پنجره طبقه نهم به بیرون پریده و فوت کرده است اما سفارت ایران در مسکو اعلام کرده «عارفه سنایی» دختر 28ساله مهدی سنایی به‌دلیل «سکته مغزی» فوت کرده است.

  پیام اصلاح‌طلبان به حزب روحانی
عبد‌الواحد موسوی لاری، نایب‌رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با ایلنا گفته است:  اگر بنا باشد که جریان رادیکال اصولگرا سر کار بیاید که انحصارطلبی در اعماق جامعه نفوذ بکند باز هم از دولتی مثل دولت آقای روحانی حمایت می‌کنیم؛ برای اینکه فضا باز بماند و مردم بتوانند حرف‌هایشان را بزنند و نظراتشان را مطرح کنند؛ اما این دولت نماد اصلاح‌طلبی نیست، دولت اصلاح‌طلبی، دولت ۷۶ تا ۸۴ است که کارنامه روشن و قابل دفاعی دارد. موسوی لاری گفت: در این دوره به حزب اعتدال و توسعه هم گفته شده اگر می‌خواهید در لیست اصلاح‌طلبان نقشی داشته باشید از حالا باید حاضر شده و در جمع، خودتان را تعریف کنید.  وی می‌گوید: آقای باهنر بین جریان رادیکال راست و جریان معتدل،‌ گیر کرده است. از یک طرف دوست دارد که به‌عنوان یک نیروی خردگرای معتدل مطرح شود و از طرف دیگر چون کلیه امکانات در اختیار رادیکال‌ها و تندروها قرار دارد، مجبور است برای هماهنگی و استفاده از آنها حرف‌هایی بزند که خوش‌شان بیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید