• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86169
+
-

‌راسته سماورهای‌تزئینی


  این روزها چای‌سازها با برند‌های جهانی جای سماور‌های قدیمی را در آشپزخانه‌ها گرفته‌اند. سماور‌های برقی هم به‌دلیل مصرف زیاد برق دیگر چندان به‌کار نمی‌آیند و بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند در جهیزیه تازه‌عروس‌هایشان هم خبری از سماور نباشد. با این روند خاطره صدای خوش قل‌قل سماور‌های زغالی و گازی در ذهن نسل جدید کم‌رنگ شده و با گذشت زمان اثری از آن باقی نمی‌ماند.
  هنوز هم در گوشه و کنار میدان بهارستان تعدادی فروشگاه سماور وجود دارد اما به گفته صاحبان آنها بیشتر مشتریان، این سماور‌ها را برای تزئین اتاق پذیرایی به خانه‌شان می‌برند. در راسته‌های بازار میدان بهارستان هنوز پیرمردهایی هستند که کارشان تعمیر سماور‌های قدیمی است.
  اگر به حفظ سنت‌ها و خرید و نگهداری اشیای قدیمی یا تزئینی آشپرخانه علاقه دارید فروشگاه سماورهای تزئینی واقع در میدان بهارستان جای مناسبی برای خرید اینگونه اقلام است.
  در این راسته بازار، انواع سماورهای تزئینی برای افرادی  که علاقه زیادی به لوازم سنتی داشته یا مجموعه‌ای از لوازم خاص و قدیمی را جمع‌آوری می‌کنند، با تنوع کیفیت و قیمت عرضه می‌شود.
  در راسته سماورهای تزئینی میدان بهارستان می‌توانید انواع مدل‌های سماورهای تزئینی را با سبک‌ها و قیمت‌های مختلف پیدا کنید؛ مثلا بعضی از این سماور‌ها از طلا ساخته‌شده و مناسب برای افرادی است که به‌دنبال این نوع سماور‌ها بوده و محصولات تزئینی لوکس و گران را جمع‌آوری می‌کنند.
   با توجه به قرار گرفتن این راسته بازار در محدوده طرح ترافیک، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و به‌خصوص مترو می‌تواند جایگزین مناسبی برای استفاده از خودروی شخصی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید