• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86168
+
-

پیگیری‌کارت سوخت شخصی

   با گذشت حدود ۲‌ماه از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی، استقبال مردم از این طرح همچنان رو به افزایش است اما هنوز هم برخی متقاضیان درخواست صدور کارت المثنی سوخت یا مالکان خودروهای جدید، موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند.
  در دومین مرحله اجرای این طرح سهمیه سوختگیری با کارت‌های سوخت جایگاه‌داران از 30 لیتر به 20 لیتر کاهش یافته تا مالکان خودرو برای سوختگیری از کارت‌های سوخت شخصی خودرویشان استفاده کنند.
  کندی روند صدور کارت‌المثنی سوخت برای مالکانی که کارت سوخت قبلی خودروشان را گم کرده یا به‌دلیل نقص فنی و... قادر به استفاده از کارت‌های سوخت قبلی نیستند، موجب نگرانی آنها شده است.
  کارت سوخت خودرو اغلب خریداران خودروهای صفر کیلومتر با گذشت بیش از یک‌ماه صادر و به آدرس متقاضیان ارسال می‌شود اما در برخی موارد مأموران پست ناگزیر به عودت دادن بسته حاوی کارت سوخت به مناطق پستی هستند. با وجود این اگر کارت سوخت به‌دست شما نرسیده باید با مراجعه به سایت
 e police.it و واردکردن شماره پلاک خودروی خود از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت مطلع شوید.
  در صورتی که کارت سوخت خودروی شما بنابر درخواست شخصی یا از سوی شرکت‌های خودروسازی ارائه و کارت سوخت صادر شده باشد، بارکد 17رقمی مرسوله پستی در اختیار شما قرار می‌گیرد که با استناد به آن می‌توانید مطلع شوید که کارت سوخت صادر شده شما در کدام باجه پستی است.
  متقاضیان کارت سوخت می‌توانند با استفاده از این بارکد و در اختیار داشتن مدرک شناسایی شخصی مانند کارت ملی و مدارک شناسایی خودرو شامل برگ سبز یا کارت خودرو به دفتر پستی مربوطه مراجعه و کارت سوخت خودروی خود را دریافت کنند.
  الزام مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی به‌معنای سهمیه‌بندی بنزین نیست و آنطور که مسئولان وزارت نفت اعلام کرده‌اند هدف از اجرای این طرح مقابله با قاچاق و بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید