• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86162
+
-

فکر نمی‌کردم به این زودی در استقلال جابیفتم

فکر نمی‌کردم به این زودی در استقلال جابیفتم

محمد زارعی

  مدافعی که تا صبح روز بازی با سایپا محروم بود، بخشیده شد و به میدان رفت تا با یک گل و یک پاس گل ستاره آبی‌ها در این میدان باشد. عارف غلامی در ابتدای این فصل به استقلال پیوست و پیش‌بینی می‌شد کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی آبی‌پوشان داشته باشد اما خیلی زودتر از انتظار توانست جایگاه خود را پیدا کند. حالا در فضای مجازی هم هواداران استقلال از او به‌عنوان یک خرید خوب یاد می‌کنند. او در این گفت‌وگو به سؤالات همشهری در رابطه با شرایط خودش و تیم استقلال پاسخ داده است.

 خیلی زود توانستی در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیری و آنقدر خوب بودی که هواداران هم از عملکردت رضایت دارند.
خدا را شکر. با وجود اینکه شرایط سختی پیش رویم بود، توانستم خواسته‌های مربی را در زمین اجرا کنم و خیلی زود خودم را با شرایط تیم وفق دهم. امیدوارم در ادامه نتایج تیم هم خوب باشد تا بتوانیم در پایان فصل یک خاطره خوب برای هواداران رقم بزنیم.

 قبل از حضور در استقلال، 2نیم‌فصل در تیم‌های ذوب‌آهن و فولاد بودی و شرایط سختی هم داشتی. خودت انتظار داشتی به این زودی بتوانی در ترکیب استقلال جابیفتی؟
بله امیدوار بودم چون به‌خودم اطمینان داشتم. البته فکر نمی‌کردم به این زودی جابیفتم و کارها اینقدر خوب پیش برود. فکر می‌کنم الان حتی در صف
 دعوت شدن به تیم ملی بزرگسالان هم باشم. به‌هرحال برای هر هدفی تلاش کنی می‌توانی آن را به‌دست بیاوری.

 کدام‌یک از بازیکنان بزرگ استقلال کمکت کردند که خیلی زود با جو تیم آشنا شوی؟
این حرف را از ته دلم می‌گویم همه بچه‌های تیم خیلی خوب مرا پذیرفتند. خیلی رفتار خوبی داشتند تا من زود در تیم جا بیفتم. کادر فنی هم خیلی به من اعتماد داشت. باید تشکر کنم از کسانی که ابتدای فصل باعث شدند من با استقلال قرارداد امضا کنم. من خیلی تردید داشتم استقلال را به‌عنوان تیم آینده‌ام انتخاب کنم. تردید داشتم که الان موقع خوبی هست به یک تیم بزرگ بروم یا نه؟! با مشاورانم و دوست خوبم حمید مختاری صحبت کردم و توضیحاتی به من دادند تا برای حضور در تیم استقلال مجاب شوم. خود آقای فتحی هم می‌داند من بدون منت می‌گویم پیشنهادهایی داشتم که 800-700میلیون تومان بالاتر از پیشنهاد استقلال بود. با این حال همانطور که گفتم یک تصمیم عقلانی گرفتم که برای پیشرفتم مناسب‌تر بود.

 از ابتدای فصل در خط دفاعی استقلال هم تغییر پست داشتی و هم دائما بازیکنان کناری‌ات تغییر کرده‌اند. خودت در کدام پست راحت‌تری و کنار کدام بازیکن راحت‌تر بازی می‌کنی؟
اینکه من بگویم در چه پستی و کنار چه‌کسی بازی کنم یک بحث غیرحرفه‌ای است. مربی تشخیص می‌دهد در کدام پست و کنار چه‌کسی بازی کنم.

ولی مثلا محمد دانشگر در فصل گذشته می‌گفت کنار پژمان منتظری که بازی می‌کنم شرایط بهتری دارم. نظرت در این مورد چیست؟
بله، خب یک‌سری بازیکنان بیشتر با هم هماهنگ هستند اما امسال بازیکنانی که در استقلال هستند جزو بهترین‌های ایران محسوب می‌شوند. خط تهاجمی ما یک مقدار مهره کمتر دارد اما در خط دفاعی همه جزو بهترین‌ها هستند. حتی در خط هافبک هم اگر مقایسه داشته باشید آنها در کنار مهاجمان کناری‌مان جزو بهترین‌های ایران هستند. بازیکن حرفه‌ای هم باید در هر شرایطی خیلی زود بتواند خودش را وفق دهد.

 در هفته‌های اول چند بازی را در دقیقه90از دست دادید و شرایط خوبی نداشتید اما چند بازی است شرایط بهتری دارید. آنالیز خودت در این‌باره چیست؟
بله متأسفانه در چند بازی اول با وجود اینکه روند خوبی داشتیم نتوانستیم برنده بازی شویم. استقلال در چند سال اخیر اول فصل را خوب شروع نکرده و خود آقای استراماچونی تأکید داشت که امسال اول فصل را باید خیلی خوب شروع کنیم، ولی گویا این موضوع مثل یک طلسم شده است. با این حال ما خیلی زودتر از فصل‌های قبل به روند نتیجه‌گیری برگشتیم. مطمئنا این موضوع می‌تواند به ما خیلی کمک کند. روحیه تیم هم خیلی خوب است و همه امید داریم که بردهایمان تداوم داشته باشد تا به سمت بالای جدول حرکت کنیم. البته بدشانسی‌ها و اتفاقات فوتبالی هم وجود دارد؛ مثلا استرس و اشتباه باعث شد چند پنالتی را از دست بدهیم، ولی الان تمرین پنالتی انجام دادیم و آمادگی لازم را کسب کردیم.

 به‌نظرت می‌توانید 8امتیاز اختلاف با صدر جدول را جبران کنید؟
بله 8امتیاز اصلا فاصله زیادی نیست و با دو، سه بازی جبران می‌شود. دو تا بازی هم که رو در رو داریم. بالاخره تیم‌های صدرنشین هم دچار نوسان می‌شوند. به‌نظر من شرایط الان استقلال نسبت به سال‌های قبل در همین مقطع خیلی خوب است.

 از کار با استراماچونی بگو.
خوشبختانه این قرعه به نام لیگ ایران افتاد که چنین مربی خوبی به اینجا بیاید. در فوتبال ما که مربیان جوانی دارد لازم بود چنین مربی‌هایی با تفکرات اروپایی حضور داشته باشند. وقتی چنین مربیانی به فوتبال ما می‌آیند باعث می‌شوند کشورهای دیگر هم به فوتبال ما توجه بیشتری کنند.

 در بازی با سایپا هم گل زدی و هم گل ساختی. فکر می‌کردی اینقدر بدرخشی؟
من که هشت‌پای پیشگو نیستم که بدانم دو گل می‌زنم. خدا را شکر تلاش بچه‌ها بود و من به همه هواداران و علاقه‌مندان به استقلال این برد را تبریک می‌گویم و از کادر فنی هم تشکر می‌کنم.

 البته گل دوم به نام دانشگر ثبت شد، نه شما!
نه، گل دوم را هم من زدم.

 تا صبح بازی هم محروم بودی. فکر می‌کردی بخشیده شوی؟ 
من عذرخواهی کردم و خدا را شکر محرومیتم بخشیده شد. از مسئولان هم تشکر می‌کنم.

 احتمالا در این مدت حضورت در استقلال، بدترین اتفاقی که تجربه کردی شکست در داربی بود؟
نمی‌شود گفت بدترین اتفاق بود. بالاخره فوتبال برد و باخت دارد. ما می‌توانستیم داربی را با یک نتیجه خوب ببریم، ولی این‌طوری شد و افسوس آن را هم نمی‌خوریم. مطمئنا این باخت را جبران می‌کنیم. در داربی برگشت شرایط را طوری رقم می‌زنیم که از پیش برنده باشیم.


عارف؛ بهترین بازیکن لیگ
عارف غلامی که با گلزنی و پاس گل در بازی با سایپا بهترین بازیکن میدان شد، حالا براساس آمارهای متریکا بهترین بازیکن لیگ‌برتر طی 7هفته ابتدایی است. در سایت مرجع متریکا و در رده‌بندی بازیکنان لیگ تا پایان هفته ششم، رضا اسدی از تراکتور موفق‌ترین بازیکن بود اما اسدی این هفته در ترکیب تراکتور قرار نگرفت و عارف غلامی از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد. غلامی در 4بازی استقلال به میدان رفته و مجموعا 264دقیقه بازی کرده است. او طی این دقایق 25عملکرد دفاعی داشته، یک گل زده، یک پاس گل و یک پاس کلیدی ارسال کرده و یک‌بار هم به‌عنوان بهترین بازیکن میدان برگزیده شده است. غلامی در هر بازی به‌طور میانگین 70.6بار توپ را لمس می‌کند، 73.3درصد نبردهایش را می‌برد و 76.3درصد پاس‌هایش درست به مقصد می‌رسند. او هنوز هیچ اشتباهی در خط دفاعی انجام نداده است. غلامی در مجموع از متریکا امتیاز فنی7.45 گرفته و بالاتر از رضا اسدی(7.29)، مهدی ترابی(7.14) و محمد محبی(7.10) بهترین بازیکن لیگ از نگاه متریکاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید