• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 30 مهر 1398
کد مطلب : 86149
+
-

آخرین دفاعیات شبنم نعمت‌زاده در دادگاه:

آقازاده نیستم

قضایی
آقازاده نیستم


چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. دختر محمدرضا نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک‌هزار و ۸۵۰میلیارد و ۱۴۸میلیون و ۳۷۹هزار و ۵۹۹ریال با علم به مؤثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکرشده و سوءاستفاده از جواز و امتیاز تعویض‌شده، مشارکت در اخلال نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق.
احمدرضا لشگری‌پور دیگر متهم پرونده است که به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه ۲۰۰میلیارد تومانی در بازداشت به‌سر می‌برد. او مدیرعامل شرکت توسعه دارویی رساست که نعمت‌زاده رئیس هیأت‌مدیره آن است. ۹۰درصد سهام این شرکت متعلق به دختران نعمت‌زاده است و ۴۰‌درصد از سهام آن را یکی از دختران که خانم شبنم نعمت‌زاده بود، دارد.
بنابر اعلام نماینده دادستان در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، ۱۰۰میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت رسا مربوط به شستاست و ۲۰۰فقره چک بلامحل صادر شده که وزارت اطلاعات در تاریخ ۲۳اسفند۹۶، مراتب را به رئیس‌جمهور اعلام کرد و رئیس‌جمهور در پاسخ پی‌نوشت کرد با پیگیری وزارت اطلاعات حقوق مردم تأمین شود. به گفته نماینده دادستان، این پرونده با گزارش مورخ ۱۰تیرماه سال۹۷ معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات مفتوح و با شکایت شرکت‌های داروسازی جابربن‌حیان و اسوه تشکیل شده است.
در جلسه روز گذشته قاضی مسعودی‌مقام ضمن تفهیم اتهام به شبنم نعمت‌زاده از او خواست تا برای آخرین دفاع در جایگاه حاضر شود.
به گزارش میزان، شبنم نعمت‌زاده در آخرین دفاع خود گفت: داروساز و فارغ‌التحصیل شهید بهشتی هستم و در سال۸۸ کار خودم را آغاز کردم. برای واردات دارو دو شرکت ثبت کردم. در گرفتن پول از پخش‌کنندگان دارو مشکل داشتیم و در این اثنا مجوز شرکت توسعه دارویی رسا را اخذ کردیم.
وی افزود: ‌هیچ‌کدام از افرادی که این کیفرخواست را تهیه کردند مسبب اتفاقات پیش آمده نیستند و گزارش‌هایی در سال۹۶ و ۹۷ علیه من تهیه شد که طی نامه محرمانه‌ای به رئیس دادگاه ارسال شد.
نعمت‌زاده مدعی شد: قضیه آقازادگی در مورد من صدق پیدا نمی‌کند و تمام کار‌ها را خودم انجام می‌دادم و پیگیری تمام امور را شخصا بر عهده داشتم. پس از مدتی تصمیم گرفتم آزمایشگاهی را تاسیس کنم که هم‌اکنون به بهترین نحو فعالیت می‌کند و کنترل کمی و کیفی دارو‌ها در آن انجام می‌شود.
متهم نعمت‌زاده در ادامه دفاعیات خود بیان کرد: زمانی که آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت بود از طریق یک بنگاه اقتصادی سعی کرد مجوز تولید در داخل تهران را خریداری کند که یک سال طول کشید و البته خوابید، من پشت همه شرکت‌ها هستم کما اینکه پشت توسعه دارویی نیز بودم. این مشکلات برای من بسیار سنگین و در حد یک سوگ بود. بعد از این قضایا وارد کار شدم و سعی کرده‌ام مشکلات را حل کنم.
متهم نعمت‌زاده در ادامه دفاعیات خود گفت: من به پدرم به‌عنوان یک مدیر مملکت مدیونم، اما او برای من پدری نکرد و من پدری نداشتم. در تمام عید و تعطیلات در ماهشهر بودیم و 40 سال هم که پدر نداشتم. دلم می‌خواهد جوانان از امثال این مدیر استفاده کنند. او همه‌جوره به همه مشاوره می‌دهد، اما برای من اصلا پدر خوبی نبود و من تنها کار کردم. در خانواده پدری نداشتیم صبح می‌رفت و شب می‌آمد. من از صفر شروع کردم.
وی افزود: عین هر کارآفرین دیگری از صفر کار کرده‌ام و بالا آمده‌ام و زیر بار قرض رفتم. من با همه مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌ام، اما سوءنیتی وجود نداشته و ما ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌ها پرداخت کردیم.
در بخشی از دادگاه قاضی مسعودی‌مقام گفت: چهارشنبه98/8/1آخرین جلسه برگزار می‌شود که آخرین دفاع متهم لشگری‌پور استماع می‌‌شود. در این مدت یک گام مثبت در راستای پرداخت مبالغ برداشته نشده است و قرار بازداشت موقت شما تا تاریخ98/8/16 پابرجاست و اگر تا این مدت رأی نهایی صادر نشود قطعا قرار بازداشت شما تمدید می‌شود. لطفا به دوستان و آشنایان خود بگویید که نامه‌نگاری نکنند چراکه حواشی فایده‌ای ندارد. مشخص کنید که پول‌ها کجاست، همچنین اتهامات سایر متهمان در دادسرا در حال بررسی است و در این جلسات شما و آقای لشگری‌پور فقط علیه یکدیگر صحبت کردید.
قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهم نعمت‌زاده گفت: شما چند شرکت و چند حساب بانکی دارید؟
نعمت‌زاده در پاسخ گفت: بنده ۵ یا ۶شرکت و حدود ۵۰۰حساب بانکی دارم، چون پخش، تعداد زیادی حساب بانکی داشت. من به هیچ شهرستانی برای باز کردن حساب نرفتم.
قاضی مسعودی‌مقام بیان کرد: یعنی شما ۵۰۰حساب پشتیبان دارید؟
متهم نعمت‌زاده در پاسخ گفت: حداکثر ۲۰ یا ۳۰مورد.    
آخرین جلسه چهارشنبه مورخ اول آبان‌ماه ساعت ۹صبح برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید