• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب : 85854
+
-

بازگشت مسافران عامل ازدحام پمپ‌بنزین‌ها

صف‌های طولانی در جلوی پمپ‌بنزین‌های شهر تهران در روز گذشته برخی شهروندان را کلافه کرده بود و این شائبه مطرح شده که احتمالا جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت به‌بهانه آغاز سهمیه‌بندی بنزین در عرضه این فرآورده سوختی با خاموش نگه‌داشتن برخی نازل‌های سوخت‌گیری اقدام به سختگیری می‌کنند. یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با رد شائبه سهمیه‌بندی شدن بنزین اظهار کرد: هیچ گزارشی مبنی بر عدم‌عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت دریافت نشده و عرضه این فرآورده‌ نفتی مثل سابق ادامه دارد.

وی دلیل ازدحام خودروها در برخی جایگاه‌های سوخت را بازگشت مسافران از سفر و اقدام به سوخت‌گیری در برخی جایگاه‌های مبادی ورودی شهر تهران اعلام و تأکید کرد: حتی عرضه بنزین در مسیر‌های منتهی به مرز ایران به کشور عراق برای تامین نیاز مردم به بنزین در سفر به این کشور همسایه به شیوه مطلوب ادامه دارد و هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه بنزین صورت نگرفته است. این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: در روزهای اخیر عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های کلانشهر تهران افزایش یافته و البته محدود شدن سوخت‌گیری به‌میزان 20لیتر در هر بار سوخت‌گیری باعث شده تا دارندگان خودروهای سواری در دریافت بنزین اقدام به دست‌کم 2بار سوخت‌گیری کنند که همین مسئله جریان خروجی خودروها از پمپ‌بنزین‌ها را با تأخیر چنددقیقه‌ای مواجه ساخته است. پیش از این هم مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن تکذیب خبر سهمیه‌بندی سوخت با کارت هوشمند سوخت شخصی افراد، تأکید کرد: سقف دریافت ماهانه بنزین با کارت سوخت شخصی، ۲۵۰لیتر است.

به گفته شهرام رضایی سامانه هوشمند سوخت به‌گونه‌ای طراحی‌شده که عددی با عنوان سقف سوخت‌گیری ماهانه، ثبت می‌شود و این عدد فعلا براساس سابقه ۲۵۰لیتر است. به گزارش شانا، این مقام مسئول افزود: برخی افراد شاید دفعه‌های متعدد با کارت سوخت هوشمند شخصی سوخت‌گیری کردند و به این سقف رسیدند، اما از جمع ۲۲میلیون کارتی که سوخت‌گیری می‌کنند، کمتر از هزار کارت به این مقدار سقف از سوخت‌گیری رسیده‌اند. به گفته وی، این مقدار برای کارت سوخت شخصی عدد بزرگی به شمار می‌آید، اما باز هم اگر به این مقدار رسیدند کماکان کارت هوشمند سوخت جایگاه‌دار وجود دارد و مشکلی برای سوخت‌گیری پیش نمی‌آید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید