• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب : 85795
+
-

بدون گلزن، بدون تماشاگر

بدون گلزن، بدون تماشاگر

هفته هفتم از بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با 3بازی آغاز می‌شود و فردا با انجام 5 بازی دیگر به پایان می‌رسد. لیگ‌ برتر بعد از برگزاری 6هفته و با صدرنشینی سپاهان به تعطیلات چندروزه رفت تا 2 فیفادی مهرماه سپری شود. حالا در بازگشت دوباره، سپاهان فردا بازی آسانی در سیرجان دارد و احتمالا صدرنشین لیگ این هفته تغییر نخواهد کرد. اما بازی‌هایی که برگزار می‌شود، ترکیب مدعیان صدر جدول و فاصله آنها با تعقیب‌کنندگان را بهتر مشخص خواهد کرد. 
  ماشین‌سازی - فولاد خوزستان
اولین بازی این هفته را رسول خطیبی و جواد نکونام از ساعت16امروز در تبریز برگزار می‌کنند. البته رسول خطیبی همراه دستیارش از حضور روی نیمکت محروم است. علاوه بر او، حامد لک، دروازه‌بان ماشین‌سازی هم به‌دلیل اخراج در مسابقه قبلی، بازی این هفته تیمش را از دست داده است اما فولاد تمامی نیروهایش را در اختیار دارد و به امتیازات این بازی خارج از خانه امید زیادی بسته است. فولاد تیمی مستحکم در خط دفاعی است که گل‌های کمی خورده اما گل‌های زیادی هم نزده است. تیم نکونام با 3گل زده و 2گل خورده بعد از تراکتور خالق کم‌گل‌ترین بازی‌های لیگ نوزدهم بوده اما ماشین‌سازی دوبرابر فولاد گل زده و 5 برابر این تیم گل خورده است. 
 پارس‌جنوبی - نفت آبادان
دومین بازی هفته هفتم از ساعت18امشب در جم آغاز می‌شود و 2 تیم جنوبی را در مقابل هم قرار می‌دهد؛ 2 تیمی که طبق سیاست‌های جدید وزارت نفت هر دو آینده نامشخصی پیدا کرده‌اند و شرایط مالی آنها بسیار نگران‌کننده است. نفت آبادان اما با وجود این شرایط، یکی از بهترین شروع‌هایش را در تاریخ لیگ‌برتر رقم زده و بعد از 6هفته با 11امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. صنعت‌نفت تنها تیم لیگ نوزدهم است که بازیکنانش هنوز هیچ پولی دریافت نکرده‌اند! اما دراگان اسکوچیچ با همین وضعیت 1.83امتیاز از هر بازی گرفته و بالاتر از پرسپولیس و خیلی از مدعیان دیگر در جمع 4تیم بالای جدول قرار گرفته است. پارس‌جنوبی 6امتیازی است و درصورت بردن این بازی خانگی می‌تواند به نیمه بالای جدول برسد.
 پرسپولیس - پیکان
اما مهم‌ترین بازی امشب از ساعت18به میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. بعد از اتفاقاتی که در داربی بزرگ تهران رخ داد هر دو تیم پرسپولیس و استقلال از حضور تماشاگران خود برای یک بازی محروم شدند. حالا پرسپولیس که 2 بازی اخیرش را باخته و شرایط خوبی هم در جدول ندارد باید بدون حضور تماشاگرانش از پیکان رده سیزدهمی میزبانی کند. اما هواداران پرسپولیس تنها محرومان این تیم نیستند. سرخپوشان شجاع خلیل‌زاده و فرشاد احمدزاده را با حکم کمیته انضباطی و سیامک نعمتی را هم به‌دلیل 4اخطاره بودن در اختیار ندارند. تیم کالدرون با 3گل زده طی 6بازی ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و برای عبور از این رکورد غم‌انگیز همچنان امیدوار است علیپور و جونیور از طلسم رها شوند. قرمزها که در بازی‌های قبلی موقعیت‌های زیادی را برای مهاجمان خود نساخته‌اند
 این بار بشار رسن را هم در اختیار ندارند. اتفاق مهم در ترکیب این تیم، بازگشت سیدجلال حسینی است.

  یک بازی برای یک تاریخ
  مسابقه امروز پرسپولیس با پیکان، شبیه دیدار حیاتی با تراکتور در لیگ پانزدهم است
گابریل کالدرون حق داشت که در نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و پیکان، از این مسابقه به‌عنوان یک «فینال» نام ببرد. او اصلا جوگیر نشده است. در واقع دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این بازی برای پرسپولیس معاصر حکم «شاهراه» را دارد. واقعیت آن است که عملکرد کالدرون روی نیمکت سرخپوشان فراز و فرودهای زیادی داشته و قضاوت‌ها در مورد آن هم متناقض و متفاوت است. تا همین امروز هم شاید دل خیلی از هواداران برای برانکو تنگ شده باشد، اما گروه دیگر که نسبت به مربی آرژانتینی بردباری بیشتری داشتند، دائما توضیح داده‌اند که قرعه شروع فصل قرمزها خیلی سخت بوده و این تیم، کمی هم بدشانسی آورده است. در واقع آنها سعی کرده‌اند با این قبیل استدلال‌ها برای سرمربی فعلی زمان بخرند، اما طبیعی است که این حربه هم فقط تا جایی جواب می‌دهد. از یک جا به بعد باید نتایج و پیروزی‌ها از راه برسد و به‌نظر می‌رسد بازی خانگی امروز برابر پیکان، دقیقا همین نقطه باشد؛ مسابقه‌ای که اگرچه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، اما به هر حال در زمین استاندارد آزادی برابر حریفی نه‌چندان دشوار است. پرسپولیس برای بازی امروز با مشکلاتی مثل غیبت بشار رسن، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی و مصدومیت مهدی ترابی دست‌ به ‌گریبان است، اما با همه اینها باید پیکان را ببرد تا مربی آرژانتینی با دردسر کمتری روی صندلی‌اش باقی بماند.
شرایط مسابقه امروز با پیکان، به نوعی شبیه بازی پرسپولیس با تراکتورسازی در هفته هفتم لیگ پانزدهم است. تیم برانکو تا آن هفته فقط یک پیروزی داشت و در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته بود. اگر پرسپولیس در تبریز برنده نمی‌شد، با توجه به تعطیلی لیگ برای برگزاری مسابقات ملی احتمال بسیار زیادی وجود داشت که برانکو را بردارند، اما تیم تهرانی به سختی، با گل بنگستون از روی نقطه پنالتی آن بازی را برد و به نوعی تاریخ معاصرش را عوض کرد. بعضی بازی‌ها به جای 90 دقیقه، یک عمر طول می‌کشند و دیدار امروز با پیکان هم از همین دسته است. کسی نمی‌تواند به قطعیت پیش‌بینی کند کالدرون هم اگر روی نیمکت پرسپولیس بماند موفقیت‌های برانکو را تکرار خواهد کرد، اما باید به او فرصت داده شود تا «اگر» پتانسیلی دارد، آن را به فعل برساند. این فرصت را هم بیشتر از چک و چانه زدن منتقدان با مردم، کسب نتایج مطلوب است که فراهم می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید