• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 25 مهر 1398
کد مطلب : 85737
+
-

خدمات پاکبانان ایرانی در اربعین

پاکسازی مسیر مراسم اربعین تا آخر مهر‌ماه ادامه دارد

خدمات پاکبانان ایرانی در اربعین

خدمت رسانی کارکنان اعزامی شهرداری و پاکبانان ایرانی از درون مرز ایران و محل تجمع زائران آغاز می‌شود و تا کربلای معلی ادامه دارد. کار از مدتی پیش با اعزام گروه‌های خدماتی به مناطقی که در مسیر راهپیمایی اربعین قرار دارند آغاز شد و کاروان‌ 1400نفری « خادم‌الحسین» 10 روز پیش به سمت عراق حرکت کرد. با نزدیک شدن روز اربعین و افزایش جمعیت زائران در مرز و مسیر‌های منتهی به شهرکربلا فعالیت این پاکبانان به اوج خود رسیده است.رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران مستقر در مهران واقع در غرب کشور اعلام کرد: از نیمه مهر تاکنون حدود ۴۰0تن انواع زباله از سوی نیروهای این شهرداری جمع‌آوری شده است.فریدون حیدری توضیح داد: نیروهای خدمات‌رسان شهرداری منطقه ۵ تهران در محدوده مرزی مهران مستقر شده‌اند و خدماتی همچون جمع‌آوری زباله، نظافت معابر و نگهداشت سرویس‌های بهداشتی را انجام می‌دهند.وی با اشاره به محدوده ۱۲۴ هکتاری زیر پوشش منطقه ۵ شهرداری در مرز مهران افزود: در یک روز به‌تنهایی ۷۰ تُن زباله در محدوده شهر مهران تا بخشی از خاک عراق جمع‌آوری و تفکیک شد.

به گفته حیدری، ۳۵۰ نیروی خدمات شهری شهرداری تهران در مرز مهران فعال هستند که با توجه به افزایش چشمگیر زائران ۱۰۰ نیروی تازه نفس به جمع آنان اضافه شد.او ادامه داد: اکنون ۲۰ پرسنل آتش‌نشانی شهرداری تهران با تجهیزات و خودروهای لازم نیز در مرز مهران در ستاد مدیریت بحران منطقه مستقر هستند و به‌صورت مداوم ایمنی محدوده مرزی مهران رصد می‌شود.رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) شهرداری تهران در مرز مهران از نگهداشت ۶۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در این محدوده نیز خبر داد و گفت: ابتدا ۵۱۰ چشمه سرویس بهداشتی درنظر گرفته شده بود که با توجه به افزایش جمعیت زائران ۱۴۰ چشمه دیگر به آنها اضافه شد تا شاهد بهبود خدمت رسانی باشیم. عملیات نظافت، نگهداشت و حفظ ایمنی تا روز ۳۰ مهرماه در این محدوده ادامه می‌یابد.دبیر ستاد اربعین 98در شهر مرزی مهران درباره خدمات رسانی نیروها به زائران ضمن تأکید بر کیفیت این خدمات گفت: جمع‌آوری و انتقال زباله از 127هکتار اراضی پایانه مرزی با رویکرد حفظ محیط‌زیست شهر مهران انجام شده و به همین منظور از ابتدای استقرار نیروها، معاونت خدمات شهری این منطقه با ایجاد سایت تفکیک زباله در محلی خارج از شهر و نصب دستگاه پرس زباله توانسته تاکنون بیش از 25تن زباله خشک را بسته بندی و روزانه حدود 15تن زباله‌تر را جمع‌آوری کند.

مانی جعفریان افزود: این عملیات تا اول آبان حتی پس از برگشت زائران حسینی از پیاده روی اربعین ادامه خواهد داشت تا پاکیزگی محیط‌زیست مرز مهران حفظ شود.سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران نیز از برپایی بیش از ۵۰ باب چادر به همراه سرویس بهداشتی و حمام در شهر نجف خبر داد.کامران زنگیشه با اشاره به برپایی ۵۰ باب چادر توسط سازمان بهشت زهرا(س) گفت: این چادرها در منطقه «حولی» نجف تحت نظارت و مدیریت ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت می‌کنند و روزانه تا سقف ۱۰ هزار نفر برای اسکان در این چادرها پذیرش می‌شوند.او اظهار کرد: دو دستگاه خودروی اطفای حریق و ۴۰ نفر از پرسنل آتش‌نشانی با تجهیزات انفرادی نیز نسبت به پوشش ایمنی صحن حضرت زهرا(س)، آشپزخانه‌های زیر صحن و موکب اسکان استانداری تهران اقدام می‌کنند.

برگزاری چهارمین دوره مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام»

مسابقه «من و دوست اربعینی‌ام» برای چهارمین‌بار میزبان عکس‌های سلفی(خودعکس) شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی با میزبانان عراقی و دوستان اربعینی است. به گزارش همشهری، در چهارمین دوره این مسابقه که به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین می‌توانند با میزبانان عراقی و دوستان اربعینی و غیرایرانی عکس سلفی(خودعکس) بگیرند و برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند. عکس‌های ارسالی حتما باید شرحی حداکثر در ۴۰کلمه داشته باشند. شرح عکس(کپشن) ارسالی می‌تواند توضیحی کوتاه درباره محل و موقعیت عکس، دوست اربعینی و ملیت او، داستان عکس یا برداشت و حس صاحب عکس از آن صحنه باشد.شرکت‌کنندگان تا ۱۰ آبان‌ماه فرصت دارند عکس‌های خود را به شناسه
   @selfi1441_bot در تلگرام، نشانیpl7.ir/selfi   در واتس‌اپ یا شناسه 1441 selfi @ در پیام‌رسان بله ارسال کنند. به برندگان این مسابقه 3سفر کربلا، 3دستگاه تبلت و 4سفر مشهد اهدا می‌شود. آثار پذیرفته‌شده در صفحه عشاق‌الحسین(ع) در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی
 imam.hussain.lovers  به نمایش درمی‌آید و مخاطبان این صفحه می‌توانند به آثار دیگر زائران رأی بدهند. 3برنده این مسابقه براساس رأی مردمی(لایک مخاطبان) در صفحه اینستاگرام عشاق‌الحسین(ع) انتخاب می‌شوند و سایر برندگان براساس نظرات داوران.مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» با هدف تجلیل از میزبانی مردم عراق در راهپیمایی اربعین و تحکیم روابط 2 ملت از سال ۱۳۹۴ آغاز شد تا لحظه‌های ناب دوستی مردم ایران و عراق و جلوه‌هایی از برادری ملت‌های مسلمان، میزبانی مردم عراق و شکوه این راهپیمایی عظیم ثبت و ضبط شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید