• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 25 مهر 1398
کد مطلب : 85726
+
-

کافه مجلس

  ایران در عراق نیرو و دخالتی ندارد
علی لاریجانی، رئیس مجلس در دیدار با نمایندگان کشور عراق بر روابط فرهنگی اقتصادی و ریشه‌دار میان ایران و عراق تأکید کرد. به گزارش خانه ملت، در ابتدای این نشست که در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی برگزار شد، علی لاریجانی حوادث اخیر عراق را نگران‌کننده خواند و گفت: اطمینان داریم ملت رشید عراق این مشکل را حل می‌کنند اما مسئله مهم، ریشه‌یابی دلایل وقوع این حادثه است. وی با بیان اینکه دولت ایران و عراق و مردم 2 کشور همیشه در کنار هم بوده‌اند، اضافه کرد: به‌عنوان مثال پذیرایی از زوار ایران در جریان مراسم اربعین نمونه بارز این مهم است. رئیس مجلس با تأکید بر اینکه ایران در عراق نیرو و دخالتی ندارد، اضافه کرد: زمانی که داعش به عراق حمله‌ور شد، دولت عراق از ایران درخواست کمک کرد که ما نیز به آنها کمک کردیم.

  احتمال ارائه طرح تقویت زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها
علیرضا رحیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست»، از احتمال ارائه طرح تقویت زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد. او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «حذف زبان انگلیسی از مدارس در مجلس مطرح نیست و بیشتر شائبه‌آفرینی شده است. چنانچه با بی‌تدبیری عده‌ای حذف زبان انگلیسی دنبال شود، «طرح تقویت زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها» را در مجلس ارائه خواهیم داد. زبان انگلیسی گام اول در تعامل با جهان و شاخصی مهم در ارزیابی‌های عمومی است.»

  سرپل‌های ارتباطی زم پاسخگو باشند
مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستگیری روح‌الله زم، مدیر شبکه آمدنیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه، گفت: کار برخورد با شبکه آمدنیوز با دستگیری روح‌الله زم تمام نشده و سرپل‌های این شبکه در داخل کشور باید پاسخگوی اعمال خائنانه خود باشند. او در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: شبکه آمدنیوز با هدف براندازی نرم در ایران ایجاد شده بود و سرویس‌های جاسوسی بیگانه ازجمله آمریکا و فرانسه تمام پشتیبانی‌های فنی و امنیتی را از این شبکه داشتند. وی افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قادر است تمام سرشاخه‌ و شبکه مویرگی که دزدی اطلاعات می‌کردند و به انتشار اکاذیب و اتهامات و تفرقه‌افکنی در شبکه مجازی مرتبط با آمدنیوز می‌پرداختند را در داخل و خارج از کشور شناسایی کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید