• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85708
+
-

با احتیاط انتخاب کن!

این روزها زمزمه‌های زیادی در مورد احتمال بازگشت علی کریمی به لیگ برتر به گوش می‌رسد. گفته می‌شود یکی، دو تیم لیگ برتری باب مذاکره با جادوگر فوتبال ایران را باز کرده‌اند و ممکن است او بعد از توافق با یکی از آنها، با از سرگیری رقابت‌های این فصل دوباره به شغل مربیگری برگردد. نکته اما اینجاست که این موضوع بیش از آنکه باعث خوشحالی هواداران مشتاق و پرشمار جادوگر شود، خیلی از آنها را عمیقا نگران کرده است. حقیقت آن است که کریمی در آغاز حرفه مربیگری انتخاب‌های خوبی نداشت و  استارت بدی در کارنامه‌اش خلق شد.
   از دمکراسی در کبابی تا سوگ سپیدرود
کریمی کارش را ابتدا با قبول دستیاری کارلوس کی‌روش در تیم ملی شروع کرد اما خیلی زود با مربی پرتغالی به مشکل خورد و ضمن کناره‌گیری ناگهانی به تندترین اپوزیسیون او تبدیل شد. کریمی سپس سرمربیگری 2تیم لیگ برتری را بر عهده گرفت که یکی از دیگری عجیب‌وغریب‌تر بودند. او در شرایطی هدایت نفت تهران را قبول کرد که این باشگاه خصوصی، تحت مالکیت فردی ماجراجو و ناآشنا با قواعد فوتبال بود. از همان زمانی که حمیدرضا جهانیان با رأی‌گیری از بازیکنانش در چلوکبابی(!) علی کریمی را به‌عنوان سرمربی برگزید، می‌شد فهمید که او چه‌کاره است. کریمی اگر باهوش بود، آن پیشنهاد را نمی‌پذیرفت اما آقای شماره8 دوست داشت سرمربیگری کند و به این ترتیب در دامی افتاد که سرانجامش، قطع همکاری زودهنگام و جمع‌آوری استشهاد محلی در خیابان بود. کریمی حتی از این تجربه هم درس نگرفت و بعدتر سرمربیگری سپیدرود رشت را پذیرفت؛ تیمی که اگرچه اصیل و محترم بود اما همان مشکلات مالکیتی و مدیریتی را داشت. این بار جادوگر برای جلوگیری از تکرار اتفاقات نفت، در مالکیت سپیدرود هم شریک شد اما کار سخت‌تر از آنی بود که او تصور می‌کرد. به این ترتیب او با کلی زحمت و ضرر، باز هم در میانه راه از سپیدرود جدا شد تا این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند.
   کدام تیم کریمی را می‌خواهد؟
از2 تیمی که کریمی سابقه هدایت آنها در لیگ برتر را داشته، یکی هم‌اکنون در دسته اول است و دیگری اصلا وجود خارجی ندارد! بنابراین واضح است که جادوگر برای ترمیم کارنامه و وجهه‌اش به‌عنوان یک مربی، انتخاب بعدی را باید دقیق‌تر انجام بدهد اما بعید به‌نظر می‌رسد فعلا چنین شرایطی وجود داشته باشد. هم‌اکنون 2تیمی که در لیگ برتر سرمربی ندارند، یکی گل‌گهر سیرجان است و دیگری شاهین بوشهر. هر دو هم خوب و محترمند اما مشکلات زیادی دارند. علی دایی با وجود خانه‌نشینی پیشنهاد هر دو تیم را رد کرده و مخصوصا شاهین که شایعه پیشنهادش به کریمی قبلا هم مطرح شده بود، با گرفتاری‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. ویسی در شاهین مشکلات فراوانی داشت، گل‌گهر هم علاوه بر ترکیب کم‌ستاره‌اش به‌طور مستمر در تهران تمرین می‌کند و دائما باید در سفر باشد. آیا این تیم‌ها با شرایط فعلی‌شان می‌توانند کارنامه کریمی را نجات بدهند و مجالی مناسب برای ارائه توانایی‌های فنی‌اش در اختیار او بگذارند؟ حالا که شنیده می‌شود کریمی پیشنهاد بوشهری‌ها را رد کرده است، ای‌کاش سایر پیشنهادهای مربیگری را هم دقیق‌تر و با وسواس بیشتری بررسی کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید