• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 اسفند 1396
کد مطلب : 8570
+
-

گردشگران ورودی عابربانک می‌گیرند؛ گردشگران خروجی کارت ارزی

معــاون رئیــس‌جمــهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران برای معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد. به گزارش تسنیم، علی‌اصغرمونسان گفت: طرحی مشترک با بانک مرکزی برای اهدای کارت ریالی به گردشگران خارجی در قبال ارزهای آنان در دست اجراست.

مونسان در توضیح مشکل فعال نبودن کارت‌های ارزی بین‌المللی مانند ویزاکارت و مسترکارت در ایران افزود: متأسفانه ویزا کارت و
  مستر کارت هر دو آمریکایی هستند و با ما همراهی نمی‌کنند و حتی بعد از برجام نیز این همکاری رخ نداد.

او گفت: در تلاش هستیم فرمولی ایجاد کنیم تا وقتی گردشگر خارجی وارد فرودگاه امام در ایران می‌شود ما ارز آنها را تحویل بگیریم و به آنها کارت ریالی بدهیم و توریست بتواند هزینه‌ و خریدهای خود را انجام دهد و در بازگشت و در زمان خروج از ایران، مابقی ارز به گردشگر خارجی برگردانده شود.

مونسان گفت: با بانک مرکزی این موضوع را جلو می‌بریم و ان‌شاءالله بانک مرکزی نیز این مسئله را جدی‌تر بگیرد، زیرا این مسئله یکی از گلوگاه‌های ماست.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تاکیدکرد: گردشگران خروجی از ایران نیز دلار و یورو خارج می‌کنند و این فشار سنگینی به بدنه بانکی و ارزی کشور وارد می‌کند.
مونسان تصریح کرد: تلاش شد کارت ارزی بین‌المللی برای خروج از کشور فراهم شود تا مسافران خارج از کشور برای خروج، به‌جای دلار و یورو از کارت‌های ارزی بین‌المللی استفاده کنند که برای دولت موضوعی بسیار مهم است.

به گفته رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، با همکاری یکی از بانک‌ها این کار صورت پذیرفت و روز یکشنبه ‌نخستین کارت ارزی خروج از کشور به نام اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور صادر شد که در جلسه هیأت دولت به او اهدا می‌شود. گردشگران خروجی نیز می‌توانند از این کارت استفاده کنند.
مونسان در اهمیت فراهم شدن کارت‌های ارزی بین‌المللی گفت: تهیه این کارت‌ بسیار مهم بود زیرا ذهنیت منفی گردشگر خارجی برای حمل این مقدار ارز و هزینه‌کرد برطرف می‌شود چون آنها عادت ندارند مقدار زیادی دلار و ارز در سفرهای خارجی همراه خود داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید