• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85688
+
-

نوآوری، محور یازدهمین جشنواره جایزه تهران

نوآوری، محور یازدهمین جشنواره جایزه تهران

یازدهمین دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری جایزه تهران 23آذرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به محورهای برجسته در دوره‌های گذشته و دستاوردهای آن به تشریح وجه تمایز این دوره پرداخت. 
وی در این‌باره گفت: تفاوت این دوره با دوره‌های دیگر در بحث فناوری و نوآوری در بحث مدیریت شهری است. از محورهایی که مثل سال‌های قبل در این جشنواره طراحی شده است می‌توان به «معماری و شهرسازی»، «خدمات شهری، محیط‌زیست» «مالی و اقتصاد شهری»، «حمل‌ونقل و ترافیک»، «زیرساخت‌های مدیریتی و توسعه شهری»، «اجتماعی و فرهنگی»، «ایمنی و بحران»، «فنی و عمرانی» و «میراث طبیعی تهران» اشاره کرد. وی ادامه داد: علاوه براین، بحث انرژی در ردیف محور خدمات شهری و محیط‌زیست امسال اضافه شده است. همچنین به واسطه اهمیت روابط عمومی و اطلاعات شهروندی و اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران، محور «ارتباطات و اطلاع‌رسانی» نیز به جشنواره افزوده شده است. 
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با تأکید بر وجه اجرای پروژه‌ها اضافه کرد: تا درباره این پژوهش‌ها اعلام نیاز نشود و تقاضایی وجود نداشته باشد، پژوهش‌ها انجام نخواهد شد. در بحث جشنواره نیز به یک یا دو مورد از این پروژه‌ها با نظر به کاربست آنها جایزه‌ای با عنوان «جایزه تهران» اهدا خواهد شد. بوچانی «نوآوری» را اساسی‌ترین وجه جشنواره امسال برشمرد و در این‌باره افزود: هدف ما در تمام این محورها نوآوری است. تمام مجموعه مدیریت شهری و مناطق 22گانه شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه در این جشنواره شرکت خواهند کرد. علاوه بر این با 8کلانشهر مذاکره شده است تا حضور داشته باشند. البته ناگفته نماند که شهرهای دیگر نیز می‌توانند حضور داشته باشند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم. بوچانی تصریح کرد: بخش دیگر نیز به همایش جشنواره که مقالات مدیریت و فعالیت‌های شهری از سوی دانشجویان و اساتید را شامل می‌شود، مربوط است. این مراسم در بعدازظهر روز 23آذرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد. همچنین امیدواریم با تعیین و انتخاب آثار برتر، با نوآوری و ایده‌های تازه در مدیریت شهری بخشی از چالش‌های شهر تهران را برطرف کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید