• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 14 اسفند 1396
کد مطلب : 8566
+
-

به تیم‌ملی امیدوارانه نگاه کنیم

یگانه عصاری 
صبح روز گذشته بود که بالاخره پس از جنجال‌های فراوان پیرامون نظرات مخالف برخی کارشناسان مبنی بر تعویض سرمربی تیم‌ملی تکواندو در شرایط فعلی، فریبرز عسگری ازسوی کمیته فنی فدراسیون تکواندو به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی انتخاب شد تا نام گزینه‌ اصلی فدراسیون رسانه‌ای شود و تیم‌ملی تکواندو سرمربی جدیدش را بشناسد. فریبرز عسگری در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی وفاق و همدلی را شرط اول موفقیت دانست و مدعی شد که طلا آوردن در این شرایط
هم خیلی هم دور از دسترس نیست.

  آقای عسگری مجددا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب شدید. شرایط فعلی این تیم راچطور می بینید؟
از انتخاب کمیته فنی خوشحالم و حقیقتا می‌دانم که در جایگاه دشواری قرار گرفته‌ام و چه مسئولیت بزرگی بر دوشم نهاده شده است. ببینید آنچه برای من مهم است، این است که گام به گام جلو برویم و برای رسیدن به موفقیت عجله نکنیم. یعنی ابتدا باید مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را مد‌نظر قرار دهیم و بعد با حضور در برخی از گرند‌پری‌ها و تورنمنت‌ها به مراحل بالاتر موفقیت فکر کنیم و امتیازجمع کنیم.

  در حال‌حاضر اولین هدف تیم شما چیست؟
اینکه بدون توجه به اسم‌ها و القاب بزرگ برخی تکواندوکاران ایران، چندین جوان را وارد میدان نبرد کنیم تا کمبود مهره نداشته باشیم. من به جوان‌گرایی بسیار معتقدم و هدفم این است که جوانانی غیر از بچه‌های فعلی تیم‌ملی، را به رنکینگ وارد کنیم تا در هر وزن حداقل ۳نماینده داشته باشیم. بااین کار کسی نمی‌تواند مطمئن باشد که نامش برای همیشه در لیست هست و انگیزه افراد بالا می‌رود.

  درخصوص حضور مجدد علی‌محمد بسحاق در کنارتان صحبت کرده‌اید.
بله. علی‌محمد بسحاق  دوست من و مربی کاربلدی است که نظم و انضباط بسیار برایش مهم است. او همانند گذشته در کنار من خواهد بود و به احتمال زیاد یک مربی دیگر را به کادر خود اضافه خواهیم کرد.

  چقدر کسب مدال و موفقیت در مسابقات جهانی پیش‌رو را محتمل می‌بینید؟
من اصلا دوست ندارم کسی با شرایط ناامیدانه به تیم‌ملی نگاه کند. یقینا این تیم ملی‌پوشان خوبی دارد و می‌تواند به موفقیت‌های بسیاری برسد کما اینکه تا به حال هم همین‌طور بوده است. من باید از همه اعضا تکواندو بخواهم در این راه به من کمک کنند. همچنین از مهدی بی‌باک و سید‌نعمت خلیفه نیز که از مربیان مطرح دنیا هستند. نه تنها من، بلکه همه باید کمک کنیم تکواندو در بالاترین جایگاه خود قرار بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید