• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85609
+
-

پایان ماه عسل ویلموتس

تیم ملی ایران در سومین بازی انتخابی جام جهانی 2022 با یک گل از بحرین شکست خورد

پایان ماه عسل ویلموتس

15 گل اختلاف کیفیت 2 بازی تیم ملی ایران در فاصله 4 روز بود. پنجشنبه گذشته در تهران با 14 گل کامبوج را بردیم و دیشب با یک گل از بحرین در منامه شکست خوردیم. این اولین شکست تیم مارک ویلموتس بود. مردی که از روز اول حضورش به جای کارلوس کی‌روش تقریبا در تمام مصاحبه‌های قبل و بعد از بازی تعمدا یادآوری کرده که می‌خواهد هجومی بازی کند؛ شاید طعنه‌ای به سبک روش بازی تیم کی‌روش که منتقدان می‌گفتند چشم‌نواز نیست.  دیشب اما در جهنم منامه که هوا 31 درجه بالای صفر و رطوبت غیرقابل تحمل بود، تیم ویلموتس حرف زیادی برای گفتن نداشت. نیمه اول تقریبا همه چیز برابر بود. چند حمله نصف و نیمه از ایران که هیچ کدام خطرناک نبود در مقابل 2توپ ترسناکی که بحرینی‌ها دقیقه 31 و 33 به سمت دروازه بیرانوند زدند اما یکی از بالا و دیگری از کنار دروازه به اوت رفت.

نیمه دوم ایران کمی هجومی‌تر بازی کرد اما قبل از آنکه نتیجه بگیرد، با پنالتی دقیقه65 محمد الحردان غافلگیر شد. این پنالتی را مجید حسینی داد که در این بازی جای پورعلی‌گنجی را در دفاع گرفته بود. اتفاقات بعد از پنالتی تقریبا مانند همان بازی تاریخی 2تیم در انتخابی جام جهانی 2002 بود. بازیکنان ایران عصبی شدند و چند نفرشان اخطار گرفتند. بحرینی‌ها هم چند بار با دلیل و بی‌دلیل خودشان را به زمین انداختند. تیم ایران 10 سال بود در هیچ میدانی و 18 سال بود در یک بازی رسمی به بحرین نباخته بود.  با این شکست، ایران صدر جدول گروه C را از دست داد. پس از 3بازی شاگردان ویلموتس 6 امتیازی هستند در حالی که عراق و بحرین هر دو 7 امتیاز دارند. هنگ‌کنگ و کامبوج هم با یک امتیاز پایین‌تر از ایران قرار گرفته‌اند.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی(74 احمد نورالهی)، محمد محبی(60 مهرداد محمدی)، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد(70 وحید امیری) و سردار آزمون.
 سرمربی: مارک ویلموتس
  نکته: بازی دیشب تحت‌الشعاع روابط سیاسی دو کشور بود. در هنگام پخش سرود ملی ایران، تقریبا همه حاضران در ورزشگاه ملی بحرین، یکصدا سوت می‌زدند. رفتاری غیرمحترمانه که در فوتبال کمتر اتفاق می‌افتد.

این خبر را به اشتراک بگذارید