• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 14 اسفند 1396
کد مطلب : 8557
+
-

فرصت آشتی

فرصت آشتی

 روند نگران‌کننده پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و اگر قرار به‌پایان آن باشد، این اتفاق باید در لیگ قهرمانان رخ بدهد. تا قبل از مسابقه با السد، شرایط تیم برانکو ایده‌آل به‌نظر می‌رسید اما شکست سنگین در قطر، نگاه‌ها به صدرنشین لیگ‌برتر ایران را تا حدودی تغییر داد. واگذارکردن داربی پایتخت، باشگاه را در وضعیت قرمز قرار داد. وضعیتی که برای خروج از آن، به‌دست آوردن یک نتیجه مطلوب در جدال امروز با الوصل ضروری به‌نظر می‌رسد. پرسپولیس در دو دیدار گذشته این فصل لیگ قهرمانان آسیا، یک پیروزی و یک شکست را تجربه کرده و برای باقی‌ماندن در کورس صدرنشینی و جنگ صعود، باید حداکثر امتیازهای ممکن را از ضعیف‌ترین تیم گروه به‌دست بیاورد. بعد از شکست در شهرآورد، به‌طور معمول استقبال چندانی از نبردهای سرخابی‌ها نمی‌شود اما قرمزها برای کنار زدن الوصل، به حضور تماشاگران‌شان در آزادی نیاز دارند. تماشاگرانی که در اولین دیدار آسیایی این فصل، فرصت نفس‌کشیدن را از نسف‌قارشی گرفتند و سهم زیادی در پیروزی یک‌طرفه تیم‌شان داشتند. هواداران پرسپولیس در آستانه مسابقه با حریف اماراتی، در انتظار تماشایی زلزله برانکو در ترکیب اصلی تیم محبوب‌شان هستند. آیا سلیقه پرفسور در این مسابقه بالاخره به سلیقه سکوها نزدیک خواهد شد؟  اگر محسن ربیع‌خواه و حسین ماهینی همچنان در ترکیب اصلی باشند و صادق محرمی، محسن مسلمان، احمد نوراللهی و گادوین منشا بازی را از روی نیمکت آغاز کنند، شکاف بین طرفداران قرمزها و کادر فنی باشگاه بیشتر از گذشته خواهد شد. مرد کروات برای عبور از خاطره ناخوشایند داربی، باید تغییراتی در تیمش به‌وجود بیاورد. تغییراتی برای بازگرداندن پرسپولیس به مسیر پیروزی.

الوصل در هر دو مسابقه قبلی مرحله گروهی شکست خورده و در شرایطی به هفته سوم لیگ قهرمانان قدم می‌گذارد که هنوز هیچ امتیازی به‌دست نیاورده است. بااین وجود هر دو مسابقه تیم اماراتی دیدارهایی کاملا نزدیک بوده‌اند. زردها در دیدار اول تا دقایق پایانی تیم برنده زمین بودند اما ناگهان با بازگشت قدرتمندانه السد روبه‌رو شدند و در بازی دوم نیز با یک گل نتیجه را به حریف ازبکستانی واگذار کردند. بزرگ‌ترین چالش آنها برای مسابقه امروز آزادی، غیبت 6بازیکن است. این تیم بدون کایو، لیما، النقبی، اسماعیل، عبدالرحمن علی و محمد سرور روبه‌روی پرسپولیسی‌ها قرار خواهد گرفت. با این وجود آنتونی کسرس و رونالدو مندس می‌توانند ستاره‌های کلیدی این تیم در آزادی باشند. الوصول 7بار قهرمان لیگ فوتبال امارات شده اما از آخرین قهرمانی‌اش در این لیگ 11سال می‌گذرد. مهم‌ترین موفقیت آسیایی باشگاه نیز حضور در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌ها در سال1993 بوده است. مهم‌ترین انگیزه تیم «رادولفو آروئابارنا» در بازی امروز، خارج شدن از بحرانی است که باشگاه این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند. الوصل در هر دو دیدار قبلی‌اش در لیگ فوتبال امارات شکست خورده و موفق نشده حتی یک امتیاز از النصر و الفجیره بگیرد. این تیم در رده سوم لیگ امارات قرار گرفته و با توجه به آمادگی بالای العین، دیگر شانس چندانی برای قهرمانی نخواهد داشت. سرمربی آرژانتینی الوصل سابقه بازی در بوکاجونیورز و ویارئال را دارد و به‌عنوان مربی، دو‌بار با بوکا فاتح سوپرلیگ آرژانتین شده است. او برای کنار نرفتن از نیمکت الوصل، چاره‌ای به جز امتیاز گرفتن از بازی امروز پیش روی خود نمی‌بیند.

باشگاه‌های اماراتی، محبوب‌ترین رقبای پرسپولیس در «لیگ
قهرمانان آسیا» به‌شمار می‌روند و قرمزها تقریبا همیشه نتایج خوبی در مقابل این باشگاه‌ها به‌دست آورده‌اند. پرسپولیس سال2009 با الشارجه امارات همگروه شد و توانست 3بار دروازه این تیم را باز کند. شارجه کمی بعد از لیگ قهرمانان انصراف داد تا دیدار برگشتی میان این دو تیم برگزار نشود. شکست سال2011 در مقابل الوحده، تنها باخت پرسپولیس به یک رقیب اماراتی در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. همین دو تیم در دیدار رفت به تساوی یک-یک رسیده بودند. سرخپوشان بهترین پیروزی‌شان روبه‌روی اماراتی‌ها را حدود 6سال قبل با هت‌تریک ایمون زاید و 6تایی کردن الشباب جشن گرفتند. تیم مصطفی دنیزلی در مسابقه برگشت نیز در زمین الشباب 3گل به این تیم زد و صعودش از گروه را قطعی کرد. قبل از الوصل، الوحده آخرین تیمی بود که در لیگ قهرمانان با پرسپولیس همگروه شد. پسران برانکو در امارات با درخشش مهدی طارمی در لحظات پایانی الوحده را با نتیجه 3بردو شکست دادند و در تهران نیز این‌بار به کمک هت‌تریک طارمی ضربه سختی به حریف زدند. 5پیروزی در 7مسابقه لیگ قهرمانان با اماراتی‌ها، نشان می‌دهد تیم‌های این کشور برای پرسپولیس همیشه حریفان راحت‌تری از عربستانی‌ها و قطری‌ها بوده‌اند. پرسپولیس امروز به‌جز شایان مصلح، غایب دیگری نخواهد داشت و همه بازیکنان این تیم، در دسترس خواهند بود تا شاید دوباره برانکو را به سکوها و سکوها را به برانکو وصل کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید