• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85561
+
-

شیلات؛ نیازمند بازاریابی

این سو و آن  سوی مازندران
شیلات؛ نیازمند بازاریابی

یک کارشناس حوزه اقتصاد، بازار را مشکل تمامی بخش‌های اقتصادی اعم از صنعت و کشاورزی دانست و گفت: ما درک درستی از بازار هدف در شیلات استان نداریم و آن را نمی‌شناسیم. این مهم‌ترین دلیل بسته شدن واحدهای تولیدی شیلات است.«مسعود تقی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خروجی‌های به دست آمده از آمارها در حوزه شیلات به تشریح وضعیت نابسامان اشتغال در این حوزه پرداخت و بیان کرد: مطابق این آمارها طی سال‌های 85 تا 94 سالانه بین 100 تا 200 نفر شاغلان مجموعه‌های شیلاتی کار خود را از دست داده‌اند.


سهم اندک شیلات در اقتصاد استان

این کارشناس حوزه اقتصاد سهم صنایع شیلاتی در اقتصاد مازندران را بسیار اندک توصیف کرد و گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیار بالای این حوزه، اما نبود صنایع تبدیلی، سیستم حمل‌و‌نقل سریع و توانمند، بازارهای هدف قدرتمند و شرکت‌های بزرگ برای عرضه محصولات باعث شده تا صنعت شیلات کشور آنچنان که شایسته است، پیشرفت نکند.

تقی‌پور به بخشی از ظرفیت‌های شیلات استان اشاره و بیان کرد: قرارگیری در مجاورت دریا و امکان فروش ماهی و محصولات تازه، برخورداری از مهم‌ترین ذخیره ماهیان خاویاری جهان و صادرات خوب این محصول، تولید ماهی کیلکا و امکان بهره‌برداری به صورت تازه، کنسروی و تولید نهاده تبدیلی مانند پودر ماهی از آن گوشه‌ای از ظرفیت بالای مازندران در حوزه شیلات است.


ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در کنار شیلات

این کارشناس حوزه اقتصاد به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در کنار شیلات اشاره و اظهار کرد: این قابلیت در شیلات استان مهیاست و گردشگر می‌تواند مراحل برداشت ماهی از دریا تا عرضه در بازار را از نزدیک ببیند و تجربه خوشایندی داشته باشد.تقی‌پور با بیان این‌که می‌توان از طریق دریا با استفاده از ظرفیت گردشگری شیلات خلأهای اقتصادی را پوشش داد، تصریح کرد: جای خالی اقتصاد شیلات می‌تواند با استفاده از ظرفیت گردشگری پر و سبب پویایی صنعت شیلات مازندران شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید