• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85542
+
-

کوره‌های آجرپزی گلخانه می‌شوند

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه: 40 هکتار از کوره‌های آجرپزی کهریز کرمانشاه به گلخانه تبدیل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 40 هکتار از کوره‌های آجرپزی کهریز کرمانشاه به گلخانه تبدیل می‌شود. به گزارش ایسنا، «نوربخش حاتمی» با بیان این‌که در گذشته اعداد متفاوتی از وسعت گلخانه‌های استان از 57 هکتار تا 92 هکتار اعلام می‌شد، افزود: بر اساس پایش دقیقی که با GPS انجام دادیم میزان دقیق گلخانه‌های کوچک، متوسط، مدرن، نیمه‌مدرن و... استان تا اول امسال 28 هکتار بوده است.

به گفته این مسئول، تعدادی مجوز غیرقابل اجرای گلخانه هم صادر شده بود که لغو شده است. وی از برنامه‌ریزی برای توسعه گلخانه‌های استان خصوصا در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: امسال وسعت گلخانه‌های کرمانشاه بیش از 2 برابر کل تاریخ استان افزایش خواهد یافت. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 11 هکتار گلخانه در کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است. 20 هکتار هم در دست احداث داریم و 17 هکتار نیز در مرحله اخذ مجوز و تسهیلات بانکی است.

حاتمی اظهار کرد: به گلخانه کوثر اسلام‌آباد غرب که از سال 85 تاکنون فقط نیم هکتار آن اجرا شده بود نیز اخطار خلع ید دادیم که باعث شد احداث زیرساخت‌های 15 هکتار آن آغاز شود. از این میزان 10 هکتار تا اسفندماه و تمام 15 هکتار تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد گلخانه‌ها در حاشیه شهر کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: قرار است 40 هکتار از کوره‌های آجرپزی کهریز به گلخانه تبدیل شود که این امر از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید