• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85539
+
-

توزیع ۹ هزار فراورده خونی در مراکز درمانی لرستان

مدیر کل انتقال خون لرستان از توزیع بیش از 9 هزار فراورده خونی بین مراکز درمانی این استان خبر داد. دکتر «غلامرضا حامدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از مجموع ۱۹ هزار و ۴۸۸ خونگیری در نیمه نخست امسال، ۱۳ هزار و ۸۳۷ واحد خون در مراکز درمانی استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۱۱۳ واحد خون به سایر پایگاه‌های استان ارسال شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است. مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد: در این مدت ۹۶۸۲ واحد فراورده خونی بین مراکز درمانی استان توزیع شده است.

حامدی گفت: همچنین در این مدت ۳۰۹ واحد فراورده خونی به سایر پایگاه‌های استان ارسال شده که نسبت به رقم ارسالی مدت مشابه سال گذشته 2/93 درصد کاهش را نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: در 6 ماه امسال نخست ۲۵۹ واحد پلاکت فرزیس تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۲ واحد تولید شده بود 3/82 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر کل انتقال خون لرستان اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۲۶ هزار و ۳۳۳ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۸۸ نفر موفق به اهدا شدند. این مسئول گفت: بیشترین ارسال خون و فراورده‌های خونی را به استان خوزستان داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید