• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85448
+
-

میزبانی لامرد از سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان

سوگواره
میزبانی لامرد از سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان

چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان با حضور گروه‌هایی از ۵ استان کشور در لامرد برگزار می‌شود. 

به گزارش تسنیم، «عبدالله حیدری‌پور» دبیر این سوگواره با بیان این‌که این سوگواره به صورت مستمر در شهرستان لامرد برگزار شده و امسال چهاردهمین دوره آن است اظهار کرد: هر سال از اربعین به مدت 10 روز این سوگواره در موسسه موقوفه بیت‌العباس لامرد برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که گروه‌ها از چند ماه قبل اقدام به ارسال سی‌دی اجرای خود می‌کنند گفت: پس از بازبینی، آثار ارسال‌شده از سوی دبیرخانه گروه‌ها به این سوگواره فراخوانده می‌شوند و در مدت 10 روز به اجرای تعزیه با موضوعات مختلف
 می‌پردازند. 

دبیر چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان افزود: این سوگواره رقابتی نیست، اما در پایان هر اجرا تندیس و لوحی به گروه‌های شرکت‌کننده داده می‌شود. 

بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، روز چهارشنبه تعزیه طفلان مسلم از استان کرمان با سرپرستی «ثارالله انکوتی»، روز پنج‌شنبه تعزیه حضرت زهرا(س) از استان اصفهان با سرپرستی «میرحسینی» و روز جمعه تعزیه حضرت قاسم از استان اصفهان برگزار می‌شود. 

در روز اربعین نیز تعزیه امام رضا(ع) از استان قم با سرپرستی «امیر زینلی»، روز یک‌شنبه تعزیه حضرت عباس(ع) از قم با سرپرستی «امیر زینلی»، روز دوشنبه تعزیه حضرت شاه‌چراغ از استان قزوین با سرپرستی «علیرضا خلیلی» و روز سه‌شنبه تعزیه امام حسین(ع) از استان قزوین برگزار می‌شود. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید