• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85410
+
-

توسعه یزد بر اساس سند آمایش سرزمین

استاندار یزد گفت: برای توفیق در اجرای برنامه‌ها و ماموریت‌های دولت در استان باید تمام جهت‌گیری‌ها در توسعه براساس سند آمایش سرزمین به صورت دقیق و علمی پیگیری شود. به گزارش ایرنا، «محمدعلی طالبی» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به اهمیت این سند و نقش آن در اجرای طرح‌ها در راستای توسعه فراگیر و متوازن منطقه اشاره کرد و افزود: نهایی‌شدن سند جزو موارد ضروری است که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: تیم مشاور سند مطالعات آمایش سرزمین از ابتدا همفکری خوبی با گروه‌های مختلف برای تدوین آن داشته است. استاندار یزد بیان کرد: در تدوین سند تاکنون در سایه همدلی و همکاری پیشرفت خیلی خوبی رخ داده، البته ممکن است نقایصی هم داشته باشد که باید رفع شود. 

طالبی گفت: باید با همکاری کارشناسان اگر اشکالی در سند وجود دارد با پیشنهاد و تعامل نخبگان و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی حل شود. استاندار ادامه داد: بعد از نهایی‌شدن سند آمایش سرزمین باید برنامه دستگاه‌های اجرایی براساس آن تعریف شود و اقدام عملی صورت گیرد.

طالبی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای اقدام شود که برنامه‌ دستگاه‌های اجرایی در باب توسعه استان مغایرتی با سند نداشته باشد. متن سند آمایش استان برای آحاد شهروندان بر روی سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد و با توجه به تدوین آن در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی، رویکرد تهیه سند جامع با چشم‌اندازهای مناسب و متناسب با شرایط استان در آن لحاظ شده است. استان یزد هم‌اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید