• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85409
+
-

فعالیت 201 مدرسه با کمتر از 10 دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۰۱ مدرسه این استان با جمعیتی زیر ۱۰ دانش‌آموز فعال است. «فرحناز قائد امینی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: از این تعداد مدرسه، ۶۰ مدرسه از مدارس استثنایی و ۱۴۱مدرسه عادی است.

وی گفت: در سطح استان یک‌هزار و ۳۰ مدرسه ابتدایی و ۱۰۰ آموزشگاه استثنایی فعال است که از این تعداد ۳۰ درصد زیر ۲۰ دانش‌آموز دارد. به گفته وی، ۱۴۱ مدرسه در استان در مقطع ابتدایی زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند که از این تعداد ۹ مدرسه استثنایی و ۱۳۲ مدرسه عادی است.

قائد امینی ادامه داد: در مقطع پیش‌دبستانی نیز ۱۹ مدرسه استثنایی با کمتر از ۱۰ نفر جمعیت فعالیت دارد. مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: این مدارس در مناطق سخت‌گذر و روستایی شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، میانکوه، عشایر و فلارد قرار دارند.

۴۸ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان در مناطق روستایی و ۵۲ درصد در مناطق شهری پراکنده‌اند، در حالی که ۶۷ درصد مدارس ابتدایی در مناطق روستایی و ۳۳ درصد در مناطق شهری قرار دارند. وی گفت: در مقطع متوسطه اول ۲ مدرسه استثنایی و در مقطع متوسطه دوم ۹ مدرسه عادی زیر ۱۰ نفر جمعیت فعال است.

به گفته وی در مقطع اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای استثنایی ۲۱ مدرسه و دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی نیز ۹ مدرسه با جمعیت زیر ۱۰ نفر فعال است. مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این‌که بیشتر مدارس با جمعیت زیر ۱۰ نفر در مناطق کمتر برخوردار و روستایی فعال هستند، افزود: امسال با توجه به کمبود نیروی انسانی تجمیع مدارس با جمعیت کم از سیاست‌های مهم اداره کل آموزش و پرورش استان بود.

وی با تاکید بر این‌که هیچ‌گونه کمبود کتاب درسی در سطح استان وجود نداشت، افزود: برای تامین کتاب درسی در تابستان ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام شد و در ۱۵ مهرماه نیز اعلام مجدد برای ثبت‌نام کتاب درسی در مقطع متوسطه اول و دوم انجام شد. قائد امینی اظهار کرد: ثبت‌نام نکردن دانش‌آموزان برای کتاب در این ۲ زمان باعث دیر رسیدن کتاب یا محروم ماندن تعداد اندکی از دانش‌آموزان از کتاب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید