• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 اسفند 1396
کد مطلب : 8540
+
-

مصدق به کارگر می‌رود

تغییر نام خیابان «کارگر شمالی» به «مصدق» در دستور کار شورا قرار می‌گیرد و قرار است نزدیک 29اسفند به مناسبت روز ملی شدن صنعت نفت این تصمیم عملی شود. با شروع دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران با توجه به خدمات ارزنده دکتر مصدق، نامگذاری معبری به نام وی در دستور کار شورا قرار گرفته بود. به گزارش همشهری، پیشنهاد نامگذاری یک خیابان به نام «مصدق» چند‌ماه پیش از سوی چندتن از اعضای شورای شهر مطرح شده بود و پس از بررسی چند گزینه، در نهایت بنا به پیشنهاد برخی از همفکرانش خیابان کارگر گزینه جدی است. درصورت تصویب این تغییر، قسمت شمالی خیابان کارگر به نام محمد مصدق نامگذاری خواهد شد. حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش درباره این خبر گفت: بنا به تصمیم کمیته نامگذاری شورای شهر تهران به شورا پیشنهاد شد خیابان کارگر شمالی به نام دکتر مصدق نامگذاری شود.

کمیسیون نامگذاری یکی از کمیسیون‌های فرعی شوراست که متشکل از اعضای شورا و شهرداری است و به‌عنوان پیشنهاد‌دهنده، این معبر را برای نامگذاری به نام مصدق پیشنهاد داده است، اما مرجع اصلی نیست و باید طی شدن فرایند تصویب این موضوع در صحن به تصویب برسد و تا زمانی که این اتفاق نیفتاده عملا نامگذاری رخ نداده‌است.

 نظری اضافه کرد: مقرر شده شورای اسلامی شهر تهران این پیشنهاد را بررسی کند و در دستور کار خود قرار دهد. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: تغییر نام این خیابان به هیأت‌رئیسه اعلام وصول شده‌است و منتظریم هیأت‌رئیسه این تغییر نام را در دستور جلسه صحن قرار دهد تا درخصوص آن رأی‌گیری شود. همچنین علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران از این خبر داد که برای طرح پیشنهاد نامگذاری خیابان مصدق به جای کارگر، به جز نظرسنجی، پیشنهادات مختلفی در کمیسیون بررسی شده و همچنین گروه‌های اجتماعی زیادی نظرات خود را به کمیسیون نامگذاری ارائه کرده‌اند، اما نظرات دیگری در شورا در این رابطه وجود دارد و تا زمانی که این پیشنهاد در صحن مطرح نشود و تمام اعضا نظرات خود را بیان نکنند نمی‌توان درخصوص نامگذاری معبری به نام مرحوم مصدق نظر قطعی داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید