• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85312
+
-

کافه مجلس

رد طرح «تشکیل وزارت بازرگانی» 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی‌اش در توییتر نظر این شورا درباره طرح تشکیل وزارت بازرگانی را اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است: «نظر شورای نگهبان راجع به طرح تشکیل وزارت بازرگانی: در تبصره ۱، انتقال وظایف مذکور در ماده ۱ قانون «تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی» به وزارتخانه‌های ذیربط، بدون تعیین دقیق وظایف هر کدام از وزارتخانه‌ها، مغایر اصول ۸۵ و ۱۳۳ قانون اساسی شناخته شد.»

  کرامت زائران در مرز مهران حفظ نشد
اصغر مسعودی، نماینده نی‌ریز و استهبان در نطق میان‌دستورش در نشست دیروز بهارستان گفت: کرامت زائران در مرز مهران حفظ نشد. تعداد زائران سه‌برابر اما امکانات و وسایل نصف شده است. این در حالی است که قیام امام حسین(ع) براساس فریاد عدالت‌خواهی بوده است. مسعودی همچنین خطاب به وزرای نیرو، راه و شهرسازی و ارتباطات، گفت: مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین ثابت کرد که جاده‌سازی‌ راه سختی نیست، ارسال اینترنت به نقاط دور‌دست ممکن است، تامین داروی چند میلیون نفر ممکن است. پاسپورت را یک ساعته می‌توان صادر ‌و آب آشامیدنی میلیون‌ها نفر را تامین کرد.

  موافقت مجلس با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی
نمایندگان دیروز با الحاق یک تبصره به ماده‌۶ قانون مبارزه با پولشویی موافقت کردند. بر این اساس نهادها و دستگاه‌های اجرایی مانند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی، سازمان بورس، وزارت صمت، وزارت کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی، کانون وکلای دادگستری‌ و... مکلفند علاوه بر انجام تکالیف اجرایی مقرر در این قانون، قانون تامین مالی تروریسم و مقررات مربوط به آن، تکلیف نظارتی خود را نسبت به عملکرد این اشخاص در چارچوب قوانین و مقررات مذکور به نحو مؤثر معمول دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید